2010-02-02 | 15:08:11

Förlossning och bb

nyss hemkommen från promenad, skönt att få lite frisk luft och motion! Fick svar idag från ellos att Beställningen med ordernummer: xxxx, är redan levererad och betald. Den är inte skickad på nytt, och det finns således ingen beställning att stoppa." Så det var ju bra, konstigt bara att jag fick en orderbekräftelse på den igår...

Illamåendet igår gick över så småningom och vi var på infon på lasarettet om förlossningen, det var ett bildspel med bilder från förlossningsrummen och två barnmorskor som pratade, den ena om förlossningsavdelningen och den andra om bb och amning. Här i örebro åker man hem inom ett dygn efter förlossningen om allting har gått bra, tidgast efter 6 timmar, så man kommer inte till bb om det inte hänt något särskilt. jag tycker att det känns lite sådär, visst skönt att få komam hem säkert, men när man aldrig har haft barn förut så skulle det vara skönt med en mera gradvis utyslussning till hemmalivet igen...:D Förlossningsrummen såg fina ut tycker jag, och man hade tillgång till dusch, cd-spelare, en skön fotölj osv.
3 Kommentarer
Lina:

Jag får lite småpanik när jag tänker på hur snabbt man blir hemskickad... Som förstföderska borde man få ligga in minst 2 dagar tycker jag... Men, det är ju min åsikt. :)

2010-02-02 | 17:19:39
URL: http://linasliv.blogg.se/
The Rese:

Det lät väldigt lite... I Västerås får man stanna så länge man känner att man behöver det. De rekommenderar också att man stannar i 2 dygn, för då ska de ju ändå göra en massa tester.

2010-02-02 | 18:19:37
Anna:

Lina: jag tycker också det borde vara längre



The Rese: här kommer de hem och gör vissa tester och seå får man gå till nån hemvårdsmottagning.

2010-02-02 | 18:51:06
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)