2010-02-01 | 14:37:33

Inte kräksjuk

Har hitills inte kräkts eller gjort något anant vinterkräksjukigt så illamåendet  har säkert bara med graviditeten att göra, en rejäl halsbränna efter min lunch börjar också tala för det....

 Har i allfall pratat med chefen om de viktiga papprerna och lyckats logga in på ellos och där står inte gardinerna som order utan som tidigare beställning så jag hoppas att det ska ordna sig där också. Senare i eftermiddag/kväll ska jag på information på lasarettet om förlossningsavdelningen (om jag fortfarande inte mår jätteilla förstås, riskerar inte att smitta någon annan med något såklart), och det ser jag fram emot, som den goda studenten jag alltid har varit så älskar jag att få information och klara riktlinjer, veta fakta och ha koll på läget. tänker såklart mer och me rpå förlossningen, men känner mig inte speciellt orolig eller rädd eller något sånt, tycker att det ska bli en spännande upplevelse.  är såklart liiite orolig för att det ska bli kejsarsnitt, det kan jag erkänna, men blir det så, får jag väl hänga med i det också, huvudsaken är ju att barnet kommer ut. Det är inte lång tid kvar nu...är beräknad till 15 mars, och det räkans som "normalt" att barnet föds mellan tre veckor tidigare och två veckor senare än det datumet... jag tror på senare eftersom det tydligen är vanligt balnd förstföderskor och ska man tro på ärftlighet i den saken så föddes jag 3 veckor senare än beräknat. Mitt bland alla babysaker som ska köpas så håller jag på att försöka lista ut hur det här med amningsbh funkar, lite svårt när man inte vet vilken storlek ens bröst kommer att ha. funderar på att chansa och köpa en lite billigare att ha först, för att sedan kolla ut några bättre när man har mer kläm på tuttstorleken.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)