2010-02-22 | 12:42:11

Mer proteiner


Dietisten ringde imorse.

I höstat fick jag fylla i matdagbok under ett par veckor som sedan skulle registreras av dietisten. Idag ringde hon och ville berätta vad hon tyckte & tänkte. Allt såg jättebra ut och det enda jag påpekade själv var att jag måste äta mer proteiner, och det höll hon med om.
Svårt tycker jag eftersom jag inte är någon köttälskare, men jag har ju faktiskt börjat lära mig att äta rökt skinka till frukost t.ex. Jag försöker lära mig att äta mer kött som mat också men det är lite svårt.

Skönt att allt såg bra ut i alla fall, ur en dietistsynvinkel!
Nu ska jag åka till Säter på återbesök hos doktorn.

Återkommer senare!
4 Kommentarer
Anna:

jag har för mig att du är allergisk mot ägg???? men annars är ju det en bra proteinkälla. keso och mjölk innehåller ju också en del protein, liksom bönor...tror att kyckling också är en bra proteinkälla, så du behöver kanske inte äta så mycket kött om du inte vill. jag äter nog också för lite protein egentligen, kolhyderater är ju mina favoriter, de är mycket roligare än protein tycker jag :D

2010-02-23 | 12:11:38
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Anna - Jag fick en allergisk chock som barn, och har undvikit ägg sen dess men har ingen allergi idag. Så egentligen borde jag prova - funderar på att prova stekt ägg någon dag. :)

Kyckling äter jag massor av och älskar det, men keso ska jag bli bättre på att äta. Gjorde ju kesoplättar förut så det är ju kalas!



Haha, jag gillar också kolhydrater - speciellt bröd & pasta... mmmmm gottgottgottgott! :D

2010-02-23 | 12:56:17
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

keso är en oumbärlig produkt här hemma, jag brukar blanda med avocado och lite havssalt, ha i en klick i smoothie, äta som det är utan något till, äta som pålägg på smörgås med grönsaker...

2010-02-23 | 14:03:56
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Anna:

keso och vindruvor är också gott ihop tycker jag, eler till fruktsallad

2010-02-23 | 22:36:52
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)