2010-02-04 | 14:02:39

Min lilla katt

Föresten, någon kanske minns att jag misstänkte att det inte var en bebis utan en kattunge i magen förut, har ju sedan dess fått se att det visst är en bibis på ultraljud, men i natt så drömde jag att jag födde kattungar. en hel kull på 6 stycken. svartvita och väldigt olika stora. Det värsta var när de ville dia, för jag hade ju inte 6 spenar. och så sprang de omkring överallt så det var jättesvårt att hålla reda på dem, var livrädd att råka lägga mig på den minsta som var jätteliten.

 
6 stycken kattungar eller en bebis på bilden?

kanske drömde jag det för att jag tittade på Lennart Nilssons "sagan om livet" igår på kunskapskanalen, det handlade om evolutionen utifrån ett fosters utveckling och där fick man bland annat se hur pass lika männiksor, grisar och kycklingar var som embryon och att apor och människor var jättelika varandra länge som foster. ,am fick även veta att valar och delfiner härstammar från en landlevande hundliknande varelse som "återvände" till havet... sjukt intressant!!!!
5 Kommentarer
Sandra:

Knäpp dröm=) Hoppas det är bra med dig!!! Jag visste faktiskt det där med att delfiner och valar härstammar från landdjur, men visst är det coolt!!! =)

2010-02-04 | 18:07:30
Victoria:

Svar: Får du det, så har du världens otur! Usch, riktig mardrömstanke. Håller tummarna att du slipper vinterkräksjukan och att allt går bra :).

2010-02-04 | 18:48:52
URL: http://victoriadays.blogg.se/
Anna:

sandra: ja den var lite sjuk :D Hoppas allt är bra med dig också, tänker så det knakar på mellanmål, men har inte kommit på något bra, får kolla lite mer i mina häften och böckr idag.

2010-02-05 | 08:02:23
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Nostalchic:

Det är inte alls ovanligt att drömma sådana drömmar när man är gravid, när jag väntade Minja drömde jag att hon föddes fast det var r en liten silkesapa som jag tappade bort i min sjukhus-skjorta när jag skulle försöka amma apan. Klart bisarrt.

2010-02-05 | 17:16:44
URL: http://beyondsizes.wordpress.com
Anna:

Nostalchic; en liten silkesapa : ) undrar varför man drömmer att barnen är djur?

2010-02-06 | 00:22:30
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)