2010-02-05 | 10:26:16

Sista natten med gänget

I och för sig sista dagen också, med vårat lilla fågelgäng. idag ska de bli ordentligt ompysslade, brukar pytsa ut pysslet under veckorna så att det händer något nytt mysigt nästan varje dag, men idag ska det bli allt på en gång: bad och dusch, olika godsaker att äta, småprat osv. kan erkänna att det känns jobbigt, även om det också är en lättnad. har kolalt upp stälelt de ska till ordentligt genom att ha mailkontakt med länsstyrelsen i kommunen bland annat, så det ska inte vara något dåligt ställe. och skulle maken av någon anledning tycka att det inte verkar bra när han kommer dit så får han ta dem med sig hem igen. Det är som att en era eller epok slutar för oss imorgon , fågeleran, för efter det här så blir det inga fler fåglar hos oss mer, inga husdjur alls på länge länge länge. maken har haft fåglar sen han var liten och hade två när vi träffades och flyttade ihop, det var så det började. tycketr att detta platsar här i viktigt-bloggen då det påverkar mig så sjukt mycket känslomässigt och är ett stort och viktigt beslut vi har tagit angående livet.

 Själv är jag nog egentligen mera kattmänniska, men maken är allergisk så någon katt lär det inte heller bli i det här hemmet. Kanske en hamster eller nåt när vårt barn är tillräckligt stort för att vilja ha ett husdjur. Tycker det är synd med fågalrna egentligen, tror att det är bra för barn att växa upp med djur omkring sig (kanske för att jag själv knappt varit husdjurslös i hela livet), men vi har ju en park full med änder alldeles i närheten av där vi bor och min mamma har en hund och vi känner folk med olika djur så man får väl försöka skola in barnet i "var snäll med djuren"-världen ändå. Min fyraåriga brorson fick två geckoödlor i julklapp av sina föräldrar och min mamma vilket tydligen uppsakttdes väldigt mycket : )

jag har genom åren, under uppväxten och sen efteråt haft många husdjur, alltid flera samtidigt och jag minns dem alla:
Katter (Svante, Frida, Trixie, Jerry, Snutte, Musse, räknar man även med pappas katter som jag nog såg lite som mina så är det även: Werner, Vesslan, Gullan och Mini)
Ökenråttor (Molly, Noppan)
Marsvin (Majken)
kanin (Snövit)
Hundar (Axa, Lufsen, Zigne)
Nymfparakiter (Nisse, Klara, Rolf, Barbro, Parvel, Pyret, Fina, Lars, Bengt, Malin och Molly)
 



Pyret? 15 dagar gammal


Gänget



Änder i parken


Zigne, min mammas 10-åriga valp : )

Läsare: har du husdjur? har du haft under uppväxten? berätta lite i en kommentar om ditt/dina djur!!!
8 Kommentarer
Lina:

Hoppas att dom får det riktigt bra där dom hamnar! :)



Jag har ju haft husdjur, fiskar & hamstrar. En av hamstrarna (den sista jag hade) fick ju ungar... Hon i djuraffären sa att det var en hane jag hade pekat ut, men tji fick vi! Han var inte så kelsugen i början och vi fattade ju varför sen, eftersom han bar på ungar. Eller ja, hon... :)

Hur som helst så går det inte så bra när hamsterbebisar får bebisar - hon åt upp sina barn och sparade huvudena. Äckligt. Skaffade aldrig någon mer hamster efter det... :P



Katt har jag ju också haft, men han var/blev ju sjuk. Jag är nog inte så mycket husdjursmänniska tror jag, skulle kunna tänka mig hund men det är ju både en kostnads- och tidsfråga!

2010-02-05 | 12:31:43
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Lina: var det den som hette Doris? eller var Doris före? usch vad äckligt att hitta de där huvuderna ryser

2010-02-05 | 14:19:59
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
íris:

söt bilder :)

weekends planner ?

kram

2010-02-05 | 14:41:11
URL: http://friiss.blogg.se/
The Rese:

Jag har haft grodor, guppys och neontetra då jag va liten - de 2 sista är fiskar. Sen haf jag haft kycklingar/höns och sedan våran lilla Pinko! ♥ Sist men inte minst den galnaste av de alla - Oliver... :D Har fortfarande en höna som är kvar hemma hos mamma å dom.. Så Elias har både en storebror och storasyster.. ;)



Förstår att det kommer kännas tomt och tyst ;) efter fåglarna, men om det känns rätt så är det rätt!



Läste lite i mina anteckningar om 2a veckan i Februari förra året, jag hade frågat mamma om hon va orolig över att få ett platt barnbarn - eftersom jag sov på magen! Ha ha... Inte var/är han platt iaf, vår lilla tjockis!

2010-02-05 | 15:22:37
Anna:

The Rese: hur lyckades du sova på mage? just ja, Pinko kommer jag ju ihåg. Ska du inte ta hem din höna? färska ägg till frukosten :D ja vi flyttar ju fåglarna för deras skull också, det funkar inte längre och det skulle bli ännu svårare med ett litet barn, så det är orättvist mot dem att ha dem kvar om de kan få det bättre på annan plats.

2010-02-06 | 00:20:13
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Anna - Tussan var den första, Doris den andra och den här (Walter, haha!) var tredje & sista hamstern. :D

2010-02-06 | 11:18:46
URL: http://linasliv.blogg.se/
The Rese:

Jag sov på mage hela graviditeten, och ibland på sidan. Gillar inte att ligga på rygg, känns som jag ska kvävas då... :( Har ingen aning om hur jag lyckades.. min BM hade aldrig hört på maken, så hon.. ;)

Nja, tror inte Oliver skulle gilla Pricken... ;)

2010-02-06 | 11:33:05
Anna:

Lina: Walter barnätaren...hur länge hade du kvar henne efter det?



The Rese: jag tror att oliver och pricken skulle bli bästisar och då kunde du ta hem lokaltidningen som kunde göra ett gulligt repotage om dem till påsk :D jag kan inte ligga på rygg längre, men inte helelr på mage så jag växlar mellan höger och vänster sida nätterna igenom, obekvämt, jag vill ligga på rygg!!! men då mår jag jätteilla och blir tungandad, händer att jag vaknar på rygg och andas jättetungt.

2010-02-06 | 12:12:01
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)