2010-02-19 | 19:28:28

Brakmiddag och salsadans

igår efter föräldragruppen (där vi för övrigt behandlade ämnet smärtlindring) så gick vi till Jensens och åt en riktig brakmiddag, hade inte alls tänkt äta vare sig för- eller efterätt, men när maken bestämde sig för en meny så gjorde jag det också. Till förätt blev det en sallad med räkor, till varmrätt grillad kyckling med grillade grönsaker och pommestrips (som jag inte orkade äta upp) och till efterätt en gudomligt god chokladkaka med nötter och bär i och till det mjukglass och en kopp te, trodde jag skulle rulla hem sen, har egentligen inte plats för så mycket mat i magen nu när jag delar den med en bebis men på något sätt så slank det mesta ner ändå :D vet itne om matintaget bidrog men när vi kommit hem var jag sjukt trött och efter en tids kamp mot sömnen gick jag och la mig och somnade vid nio. Idag har jag mest tagit det lugnt, har inte velat gå ut och promenera pga all snö som kom inatt, har kompenserat brist på promenad med att köra gravidsala OCH ungefär lite mer än halva gravidyogaprogrammet som också finns emd på salsa-dvd.n. Fick dock göra detta i två olika omgångar, annars hade jag nog inte orkat. Återstår att se hur foglossningen ser på detta : ) Nu ska jag krypa ner i soffan med en god smoothie jag förberett och en bok jag börjat läsa.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)