2010-02-23 | 09:52:15

Vätskedrivande mot PMS

Jag fick ju vätskedrivande utskrivet igår.
Huvudorsaken till att jag fick dem är för att jag sväller och får vätska i kroppen (ödem) vid PMS. Den sorten jag ska äta ska tydligen inte bara vara bra för vätska/ödem, utan den kan även ha god effekt mot PMS - d.v.s. psykiska besvär.
Jag kan bara hoppas att jag får den effekten! Kanske jag äntligen kan få känna mig lite mer normal under dessa djävulsdagar och inte förvandlas till den där rabiata versionen av Lina som ena sekunden gråter, ena sekunden skriker för att i nästa sekund bli helt tom... Nåja. Det återstår att se!

Rapport kommer när jag testat dem!
/Lina
4 Kommentarer
Anna:

ska bli spännande att höra hur det går med detta! Själv tänker jag ta tag i pms-dieten så fort jag orkar efter förlossningen...eller i allafall när jag får tillbaka mensen...nu knockar vi PMS:en! UPP TILL KAMP!

2010-02-23 | 12:04:03
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Anna - Nu JÄKLAR ska PMS:en väck!!!!!!

Det finns ingen annan tanke än att skiten ska bort, jag står fan inte ut en dag till med helvetet! :C

2010-02-23 | 12:59:13
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anni:

Hoppas du blir hjälpt av vätskedrivande:) Kram

2010-04-22 | 08:16:13
Eva:

Har du provat akupunktur? Jag är sugen på att prova det. Så man kan börja fungera normalt! provar just nu Efamol. Få se hur det funkar!

2010-04-24 | 13:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)