2010-01-31 | 19:25:31

Bajshink

Hade en riktigt sjuk och hemsk dröm i morse innan jag vaknade ordentligt, om jag säger att mycket kretsade kring att vi hade skilt oss och vårat barn hade dött och jag skulle gå och se på mitt döda barn som tillsammans med andra döda barn var med i en utställning på biblioteket så kanske ni förstår. Mådde riktigt dåligt när jag vaknade och mådde inte bra igen förräns jag kände lilla bebisen röra sig i magen.

Dagen fortsatte sen lite roligare i alalfall, vi åkte ut till babyproffsen och hämtade ett gratispaket med lite varuprover och en blöjhink, samt köpte en bebismössa och ett par babyvantar (jag verkar ha fixerat mig vid mössor, insåg för en stund sedan att jag köpt jättemycket mössor :D ). meningen var att vi sedan skulle till IKEA och titta på spjälsängar och sånt, men vi insåg redan när vi svängde in på parkeringen att IKEA en söndag 8söndagen efter lön dessutom) inte var någon bra idé, så vi åkte och köpte mat och begav oss hemåt istället.

Grtispaketet innehöll en hel del reklam, men även några bra saker som jag blev glad över:
- 4 blöjor
- prover på amningsinlägg
- en liten napp (vi har inte bestämt oss för napp elelr inte än, men den kan ju vara bra att ha)
- en föräldratidning
- ett litet paket våtservetter
- en dvd (vet itne om den är bra än, ska väl testa att titta på den)
- en liten flaska tvål
- Blöjhink (eller bajshink som en kompis råkade kalla det :D )


Bild lånad från http://www.babybox.se/?partner=PAMPERS (vi fick inte något vanisch i våran box)
3 Kommentarer
The Rese:

Vi fick en blöjhink av V´s jobbarkompisar då Elias föddes. Jättebra MEN refillpåsarna är väldigt dyra.........

2010-02-01 | 11:01:24
Anna:

hur länge räcker refillen? tycktepåsarna till denna också verkade dyra.

2010-02-02 | 18:07:47
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
The Rese:

Väldigt olika.. men en refill räcker kanske 2 veckor?



Nu har ju Elias fått en massa nya tänder jättetätt inpå varandra = extra mycket skit! ;) Och självklart så har vi inga refill hemma så det luktar inte gott i vårat badrum! Får tömma en soppåse typ varannan dag för det blir så mycket. Så på det sättet är blöjhinken guld värt för det luktar ingenting - men dyrt som sagt.

2010-02-05 | 16:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)