2010-01-26 | 18:11:56

Jeanslängtan

En sak ingen berättar för dig om graviditet är att det inte bara är magen som blir större, utan både höfter lår och rumpa, kul för de som behöver det, jobbigt för oss som redan har en del extra. Funderar lite på träning efter graviditeten, den första tiden lär man väl ha ont och vara så trött att man hellre sover än tränar om det blir någon tid över mellan amningar och blöjbyten och vad man nu sysslar med som nyföddsförälder. jag hoppas att vårat barn ska vara ett sånt barn som tycker om att åka vagn så att man kan ta låååååååånga barnvagnspromenader. sen när det har gått ett tag så hoppas jag att man ska kunna köra igång med lite hårdare träning igen. jag börjar till och emd bli sugen på att gå på gympapass, har kikat lite på friskis och svettis och där hade de ett pass där man fick ta med sig barnen och inkludera det i träningen, tycker att det låter kul, om barnet också tycker det så tänker jag köra det om det fortfarande finns kvar sen. annars får det väl bli hemträning ett tag till någon dvd, har ett antal.

Tänker även när det är lämpligt börja med viktväktarnas amningsprogram och mitt första stora viktmål efter det att barnet fötts komemr att bli att komma ner till samma vikt som vid inskrivningen, men det lär ta tid och det får ta tid, för det är ju inte det viktigaste i livet. men jag kan erkänna att jag längtar efter ett par jeans jag hade innan jag blev gravid, när jag får på mig dem igen så kommer jag att fira rejält!!!! När detta stora mål är nått så kommer jag att sätta nya mål för min viktresa nedåt tills jag är nöjd.

men först ser jag fram emot att få lite större mage (hur nu det ska gå till, den är så stor så det känns som att den ska sprängas vilken sekund som helst) och att få föda vårt underbara lilla barn och ha en tid av mysbyxor!



Bild lånad från http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35681&productId=231537&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
6 Kommentarer
The Rese:

Mmm, man blir bredare... Mamma sa att de inte ''går tillbaka'' sen, men på mig har det gjort det. Att promenera är bra träning, när du väl kan röra dig efter förlossningen utan att det känns som en kniv därnere.. ;) Min jobbarkompis blev snittad och hon fick vänta ännu längre med träning efteråt, men promenera fick hon göra så länge det inte gjorde ont i snittet.

2010-01-26 | 19:07:21
Anna:

tror det är lite olika om saker "går tillbaka" eller inte efter graviditet, på vissa syns det ju ine att de fått barn och andra får leva med extra valkar hela livet efter...promenader är bäst, jag älsar att promenera, håll tummarna för att den lilla kommer att älska att åka vagn...tycker Elias om att åka vagn?

2010-01-26 | 22:40:02
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
The Rese:

Vet inte riktigt, han har inte sagt nåt? ;) Skämt å sido.. han somnar direkt, så jag tror han gillar det! :) Han älskar att sitta upp och titta på allt runt omkring.. träd, bilar, fåglar... ♥



Vad har ni köpt för vagn då? Vi har Emmaljunga City Cross.. den kan de ha från 0-4 år, så man behöver nog bara köpa en liten sulky sen när han blir äldre. Ifall man ska nånstans och man kommer gå mycket. Samma sak med babyskyddet - 0-18 kg tror jag den ''håller'' för. Och det ska vara runt 4 år, men med tanke på att han väger över 11 kg nu (va till BVC igår) så vette 17 om vi måste ha en ny iaf? Ha ha... Han växer som ogräs vår lilla skit, han har blivit 4,5 cm längre på 2 månader!!



På mig syns det inte att jag fått barn faktiskt.. det försvann jättefort på mig allt ''överflöd''. Antar att jag haft tur, eller har bra gener? ;)

2010-01-27 | 09:56:33
Anna:

vi har beställt samma emmaljunga som ni tydligen : )



babyskyddet vi köpt vet jag inte hur länge det räcker, vi köpte det begagnat...måste kolla upp!



på mig kommer det nog att synas...mycket...men tror att det beror på den kropp jag haft sen innan också, kommer nog se ungefär ut som innan, men då kan jag skylla på att det är pga barnet :D

2010-01-27 | 23:03:00
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
The Rese:

Hoppas ni blir lika nöjda som vi är!! Vilken färg har ni valt? Har du läst detta om babyskydd?

http://www.barnibilen.se/babyskydd_fr%C3%A5gor_svar.html

2010-01-28 | 12:32:11
The Rese:

Skickar länken till din mail istället.

2010-01-28 | 12:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)