2010-01-07 | 19:04:11

Duktig flicka

Har varit riktigt duktig och rörlig nu tre dagar i sträck, i Tisdags gick jag en lång promenad i kylan (men var tvungen att gå in och köpa mig en kopp te på ett fik innan jag gick hem igen), i går dansade jag gravidsalsa till min fitmamadvd och idag har jag åter varit ute och traskat, en bra bit längre än jag kunnta förut, tack vare bältet!!!! Förkylningen är borta! idag gick promenaden ner till stan tillsammans med min kompis och hennes dotter, vi var och fikade (jag åt ciabatta med fetaost och oliver och drack te till) och sen gick vi till en tygaffär och jag har köpt hem tyg till en amningskudde som jag ska sy, blev ett mjukt tyg i lila och svart. Ska köpa mera stoppning sen, ville se först på et ungefär hur mycket som behövs så jag köpte bara en påse. Morgonen och förmiddagen avlöpte dramatiskt, när jag skulle sätta in nytt badvatten till fåglarna så passade Fina på att rymma och sen fick jag inte in henne, så maken fick komma hem på lunchen och hjälpa till :D Nu ska jag laga mig lite mat, tror att det blir pasta och tonfisk. jag bävar lite inför vägningen på måndag innan jag ska till barnmorskan, men de tblir väl som det blir. var i allafall jätteroligt att köra salsapasset från träningsdvdn bara för att må bra och för att jag hade träningslust inte för att gå ner i vikt eller något sånt. jag fick modifiera en del rörelser för att det skulle passa foglossningen, men det gick bra!
6 Kommentarer
The Rese:

Så bra att bältet funkar! Det kommer gå bra hos barnmorskan - men väg dig INTE innan som du gjorde sist... :)

2010-01-07 | 21:10:40
Anna:

hihi, nej nu väntar jag tills jag sa väga mig :D ja det är jätteskönt att bältet funkar, har mycket mer frihet nu, kände mig så låst när jag hade ont. jag har ju ont nu också men inte lika mycket och inte medans jag gör sakerna utan det är mer på natten när jag ska vända mig i sängen och sånt och då kan jag ju inte ha bältet.

2010-01-07 | 22:28:06
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
The Rese:

Har du fått mitt mail med mina magbilder förresten? Det va ett tag sedan jag skickade det.. men du har kanske inte haft tid att svara? :)

2010-01-08 | 17:16:50
Anna:

jag har slarvat med att svara och sen har det hamnat längre ner i listan under en massa reklammail och sånt som jag är dålig på att ta bort...svar komemr inom kort!

2010-01-09 | 22:06:06
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
The Rese:

Infen fara, tänkte bara på om du jämfört våra magar! :)

2010-01-12 | 11:21:18
Anna:

idag fick jag tummen ur och maialde dig :D

2010-01-15 | 17:12:43
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)