2010-01-11 | 12:50:14

Hos barnmorskan idag

Har varit ute på en promenad idag, svinkallt och uppfriskande :) har även varit på besök hos barnmorskan. Idag var det faktiskt första gången hon sa något om vikten, att jag måste fortsätta promenera och hålla koll, så det blir till att vara sträng mot sig själv i fortsättningen. låg lite under kurvan idag, men hon trodde att det berodde på att bebisen laggt sig på tvären istället för på längden som sist, och det stämmer nog för imorse så kände jag hur det knölade på båda sidor om naveln, tror jag kände ett huvud och en stjärt :D Vi fick också information om att vi snart ska få börja på föräldrautbildningen, det har legat nere pga influensavaccineringen, men nu skulle de starta grupper igen, hoppas att man lär känna någon i sitt närområde, det skulle vara roligt!

vikten låg på 92,6 kg, jag har gått upp 13,6 sen inskrivningen, minns inte exakt vad jag vägde sist den 22/12, men jag tror att jag gått upp 1 kg sen dess och det tycker jag själv inte är sååå dåligt med tanke på att det varit jul och jag har varit sjuk och suttit stilla mycket.

kanske får träffa T idag, men det beror på om hennes bil startar, annars har man ju alltid tusen saker att roa sig med här hemma, håller på att plocka undan julsakerna bland annat och det känns skönt för då är man et steg närmare våren :D

jag ororar mig jättemycket för Roffe, han har börjat plocka fjädrar på sig själv nu, det har han inte gjort förut vad jag vet, märks tydligt att han är stressad och inte riktigt trivs, jag hoppas att han kommer att trivas bättre när han kommer härifrån, men jag är jätteorolig för att det bara ska bli värre när han ska träffa massa nya fåglar.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)