2010-01-27 | 09:50:53

I en annan del av Anna

Har varit hos barnmorskan idag, allt var bra och vi var "back on track" gällande kurvan, minns inte exakta måtten, men det låg på kurvan i allfall. Bebisen sparkade på hjärtljudsmätaren så vi fick höra både hjärtljud och sparkar. den hade inte vänt sig nedåt med huvudet än, men det måste den inte ha gjort riktigt än helelr, nästa gång hoppas jag att den har gjort det i allafall, nu har den ett par veckor på sig att slå kullerbyttor om den vill. Gällande vikten så har jag gått upp 4 hg sen förra gången den 11/1, helt okej både för mig och barnmorskan. hon sa att hon inte trodde att jag skulel gå upp så jättemycket mer i vikt nu, bara litegrann och det känns ju skönt. Vi pratade lite om förlossningen om man var rädd för något eller så, och jag är ju egentligen inte rädd för så mycket me rän att det ska bli kejsarsnitt eller bli fara för barnet, men är inte rädd för smärtan eller något sånt, det finns ju smärtlindring om det behövs och det känns som att det inte är någon idé att oroa sig. håller på att träna profylaxandning hemma, märker att man verkligen måste träna regelbundet för att kunna andas smidigt, hade inte gjort det p någon vecka så igår när jag körde ett andningspass så gick det inte så jättebra, var som att jag hade glömt lite hur man gjorde, så nu blir det profylaxträning varje dag fram tills det är dags. jag vill träna andningen och avslappningen för att jag hoppas att det ska hjälpa mig att hålla mig lugn, har en historia bakom mig med panikattacker och hyperventilering (det var visserligen måååånga år sedan det hände nu, säkert 8-10 år sen) och det är ju inte bra för mig och barnet om jag skulle börja hyperventilera mitt i alltihop.



Nu ska jag ta och städa och pyssla lite här, vi får middagsgäster och det ska bli jätteroligt!




Några bebisbilder:


bebisen ligger ihopkrupen, UL 15/10, 18 veckor "gammal"


bebisen "tittar mot kameran" UL 15/10, 18 veckor "gammal"





och så en liten repris från när jag kom ut som gravid i bloggen, på bilden är bebisen 9-10 veckor gammal och bara några cm lång:

2 Kommentarer
Lina:

Vad kul att få se lite bebisbilder! Jag hoppas på många fler bebisbilder sen, kanske inte i bloggen men på mailen. ;)



Skönt att allt var bra hos BM, med vikt & allt! :)

2010-01-27 | 13:24:02
URL: http://linasliv.blogg.se/
jennie - ♥ Mode, Tips, Skönhet ♥:

sv: ja det är det verkligen, hihi:)



trevlig kväll, kramar

2010-01-28 | 17:29:05
URL: http://mrsjenni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)