2010-01-15 | 18:00:17

Illa, jag mår illa

jag hade tur och mådde inte speciellt illa under första delen av graviditeten, kräktes ibland och så, men det var lindrigt. Däremot mår jag riktigt illa nu istället, dock utan att kräkas vilket ju är skönt. En morgon vaknade jag och kände att jag mådde illa och yrvaken som jag var kom jag väl inte ihåg att jag var gravid för jag tänkte "å vad jag mår illa, tänk om jag är gravid" :D Det positiva är väl att jag pga detta inte är lika sugen på saker längre! idag har jag inte gjort mycket, var på jobbet och fikade lite och umgicks, blev hämtad och fick skjuts dit av snälla arbetskamrater. Sen kom jag hem, satt lite vid datorn, bestämde mig för att vila enb stund för at sen gå ut, sommnade i soffan och sov kanske 3 timmar. smma igår, sov ett par timmar på eftermiddagen, men då hade jag i allafall redan varit ute på promenad. Funderar på att ta ett gravidsalsapass för att röra på mig lite, blev ju lite för mycket stillasittande idag, tror att fogarna ska hålla för det. igår var foglossningsvärken rent av jävlig, att ta sig ur sängen efter middagsvilan blev ett storprojekt. men om man bortser från illamående och foglossning som egentligen bara är struntsaker jämfört med annat så är allt underbart, har kännt lilla bebisen böka omkring i magen hela eftermiddagen, tycker att det är så underbart.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)