2010-03-10 | 09:41:24

Sista besöket hos bm?

Kl 13.12...pip...För 3 timmar och 30 minuter sen skrev jag detta inlägg (enligt blogg.se) men det har tydligen inte blivit publicerat, ska se om det går nu:



Idag mår jag bättre gällande förkylningen i allafall, har fortfarande ont i halsen och mår lite illa, men huvudet käns mindre snorfyllt : )

Ska ändå snart gå och lägga mig en stund, har varit vaken sen 4 inatt, omöjligt att hitta någon skön sovställning, har haft ont i hela kroppen (till och med armhålan) och sprungit och kissat och haft mig en gång i kvarten så jag behöver vila, ska försöka bulla upp med stöd bakom ryggen och halvsitta, tror att det ska gå bättre då.

har varit på koll hos barnmorskan nu på morgonen och hade fina resultat, blodvärdet had egått upp jättemycket, nu är det nästan lika bra som vid inskrivningen, har ätit mycket spenat och mycket kött på sista tiden så det beror nog på det. Blodsockret har varit stabilt hela tiden. blodtrycket var lite höre än vanligt, men det gjorde inget så här i slutet och bebisen har sjunkit ner och fixerat huvudet, sf 34, så allt väl där. har fått en ny tid den 22:a om det inte kommit någon bebis innan dess (vilket hon trodde att det skulle göra) och har det inte det så kommer jag få gå som längst till den 29:e innan man eventuellt försöker sätta igång det, känns bra att ha lite slutdatum.

Efter att jag vilat ska jag packa förlossningsväskan, har dragit på det, men det kan vara skönt att ha den klar och redo i fall något händer.


Godnatt!
3 Kommentarer
The Rese:

Vad hade bebisen för hjärtslag då? :) Jag fick en tid 30 Mars och va jätteorolig över att det skulle dra ut på tiden - ville inte ha en Aprilbebis för de är så många som fyller då... ;) Och jag slapp båda delarna!



Va på babycafé idag och det va en liten nyfödd tjej där, eller njaa.. 4 veckor. Kan inte fatta att Elias varit sååå liten! ♥

2010-03-10 | 18:23:33
Anna:

120 var det idag, har alltid legat på 140-150 tidigare har jag för mig, men idag var beibisen tydligen lugn där 8den brukar sparka på dopplern anars också), idag på eftermiddagen var den däremot INTE lugn, vildare bebis har jag nog inte varit med om, kändes som att den skulle lyckas ta sig ut genom huden på mig : ) nu har den lugnat sig lite i allafall

2010-03-10 | 20:31:19
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
The Rese:

Oj, det va lågt.. då sov den säkert! :)

2010-03-11 | 11:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)