2010-10-01 | 09:14:32

Dopförberedelser

T försökte fresta mig med ett träningspass idag, och jag är sååååååå sugen, men står emot pga halsen. Får hoppas på nästa vecka istället, med lite tur kan jag träna med T på onsdag och min kompis F på torsdag (torsdagsträningen får inkludera barnen på något vis, hon har också en dotter, en fin tjej på 4 år). Och nästa helg ska vi vara värdpar för ett storkalas, vår lilla flicka ska nämligen döpas. Vi har lejt bort doplunchen och tårtkalaset till en restaurang och får på så vis lite lugnare än om vi skulle ha tagit hand om allt själva, men det är mycket att fixa ändå. Har beställt servetter, ljus och konfetti till bordsdekorationer på nätet, temat blir rosa, vitt och guld. Ljusen kommer vi att ha i värmeljushållare som vi köpte in till vårat bröllop. Tårtorna beställer vi från ICA MAXI. Till lunchen blir det soppa och smörgås. Vi blir 62 personer, alltså offantligt många, men det ska bli jätteroligt att träffa alla. Min stora ångest just nu inför dopet består i mina kläder...eller avsaknaden av snygga kläder i "jag födde för ett halvår sen och kroppen är helt förändrad"-storlek. Även om jag bara är lite mer än 3 kg över inskrivningsvikten på mvc förra året, så ser inte kroppen alls ut som den gjorde då, jag kan inte ha några kläder som jag hade då osv. Plus att jag ju måste kunna amma. När jag var på Ts fina bröllop i maj så hade jag amningstopp och kjol, men nu när jag har lite mer koll på amningarna så skulle det vara roligt att ha något annat än amningstopp på sig, och något annat än svart, jag har bara hittat svarta amningströjor som är
någorlunda snygga.

Har bestämt mig för att satsa på viktväktarna online efter dopet, kanske ta någon vecka efteråt och bara pusta ut och sen köra igång. Att det blir online beror på att jag just nu inte kan och inte vill vara hemifrån för mycket, plus att den enda vv-kursen jag skulle kunna gå är på kvällen och jag vågar inte cykla dit och hem i mörkret. Det får bli online först, kanske ändrar jag det framåt våren?

Usch vad trött jag är, har varit uppe säkert 4 gånger i natt, dottern har sovit jätteoroligt. Tur att det finns kaffe.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)