2010-10-28 | 09:02:09

Götlabörg här kommer jag


Ska bli skönt att ta sig ett bad, vi har ju inget badkar hemma och jag får inte plats i diskhon...




I några dagar gjorde jag avsteg från planen och planerade inte maten i förväg och det blev kaos, jag lyckades hålla mig till viktväktarvägen ändå, men det blev onödigt jobbigt, så det är tydligen värt den där extrastunden på kvällen att lägga in saker i förväg i checklistan för att sen bara kunna pricka av det under dagen. I helgen Fredag-söndag blir det dock ett rejält avstamp, jag ska nämligen på weekend till Göteborg. Där ska jag bada badkar och äta räksmörgås och eventuellt träffa ett par kompisar (om de är friska), det är det enda som är uppbokat, så just nu sitter jag och försöker skriva en packlista, det är lite extra att tänka på när man reser någonstans med en bebis. jag har som vanligt superångest över bilfärden, jag är alltid rädd att krocka när jag ska åka bil, tror att det sitter i mycket för att jag har varit med i ett par bilolyckor som slutade bra, men som hade kunnat bli riktigt illa, änglavakt brukar det ju kallas, jag hoppas att jag får med mig min vaktängel på Gbg-resan också. men i allafall, jag har ju redan från början bestämt att anpassa vv-programmet till mig istället för tvärtom, det gjorde jag under mina vv-månader innan jag blev gravid och det gör jag nu ockås, det innebär att jag INTE tänker räkna prpoints under resan. Däremot tänker jag inte heller göra alltför stora utsvävningar, men lite god mat ska det bli, jag får försöka välja rätt, jag har efter att ha läst och läst om mat och vikt och motion sen jag var 13-14 år en bra kunskap om vad som är "bra" och "dålig" mat (det är inte i det mitt viktproblem sitter). Vet inte hur det blir med vägningen, jag kan ju inte gärna släpa med mig vågen til Gbg...eller kan man det?

Nu ska jag fortsätta att grejja lite här medan snuttgurkan sover...fast ska jag tro hennes inre klocka så kommer hon vakna om ca en kvart...
5 Kommentarer
Lina:

Ha det riktigt trevligt nu och njut av Göteborg! :)

Vi kan höras efter helgen om träff!



Kram!

2010-10-28 | 16:37:18
URL: http://linasliv.blogg.se/
Helle:

Välkommen hit till det bästaste Göteborg =)

2010-10-28 | 20:59:57
Anna:

Lina: tack, ja det gör vi!



Helle: ja just ja, du bor ju där, det hade jag glömt bort : ) ja jag hoppas at Gbg visar sig från sin goaste och gladaste sida den här helgen, sist jag var där så verkade hela Gbg lida av PMS och hade vaknat på fel sida så jag blev lite avskräckt, men har beslutat att ge stan en chans till : )

2010-10-29 | 08:53:54
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Helle:

Hoppas du har haft det här i Göteborg. Synd att jag inte visste tidigare, hade kunnat tipsa om världens partyställe som du kanske hade gillat ^^ FPP in my heart.



Lite muppigt bara att ni prickade in bombhot och skit. Det brukar ju vara rätt lugnt här annars. Oh well, shit happens. Jag älskar Göteborg

2010-10-31 | 02:41:56
Anna:

Helle: ja det där bombhotet var ju ingen hit direkt. Åkte med man och barn så det hade inte blivit så mycket praty i allafall, vi gjorde ett besök på antikhallarna och åt sen räksmörgås...lite mer pensionärsliv än partyliv för mig nuförtiden :D men alla var trevliga och snälla i allafall, utom en antikhandlare som jag handlade en sockertång av, han verkade jättesur.

2010-11-04 | 10:13:23
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)