2010-10-17 | 11:30:39

Ledsen

Ett våldtäktsförsök i tisdags morse utanför en vårdcentral av en man i 50-årsåldern, en fullbordad våldtäkt natten mellan fredag och lördag av en man i 25-årsåldern i centrum (under tiden som det var 100 nattvandrare ute)... vad är det som händer? Inte för att jag trodde att alla våldtäkter skulle sluta efter att de gripit serievåldtäktsmannen, men jag trodde inte heller att de skulle hända lika ofta som innan. Häromdagen promenerade jag med dottern i barnvagn till makens jobb påå andra sidan stan för att hämta honom. Under tiden så var jag rädd för ALLA män jag mötte på vägen. Värst var det på ett ställe där jag var helt ensam (förutom sovande dotter i barnvagn) och en karl som gick efter mig. Det var nog inte så kul för honom heller, när mamman med barnvagn hela tiden tittade bakåt mot honom för att kolla vad han var, hysteriskt ringde alla nummer hon kunde komma på med sin mobiltelefon för att ha någon att prata med. Hädanefter blir det överfallsalarm och skunksprej som får följa med mig ut. Det är sorgligt. Har alltid gillat örebro, men nu funderar jag allvarligt på om vi kan flytta härifrån, om det är såhär nu, hur kommer det då inte se ut när dottern blir större och ska börja hänga ute om kvällarna?
3 Kommentarer
Linnéa:

Fy vad vidrigt! Kastreras med rostig kniv är vad de j-vlarna skulle utsättas för... Blir så arg när jag läser om våldtäckter.

2010-10-17 | 11:47:09
URL: http://fetthysteri.blogg.se/
Lina:

Jag tycker att det är skrämmande vilka typer som går fritt i samhället idag. Att man inte ens kan vara säker någonstans, inte ens dagtid. Ska man verkligen behöva vara rädd för att vistas ute? Tycker det är helt sjukt! :(



Och straffen som våldtäktsmän får borde skärpas. Dom förstör en annan människas liv, och får bara några fjuttiga år för det. Kanske lite terapi. Jävla as. Skär av dom kuken och lås in idioterna på livstid!

2010-10-17 | 13:41:42
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

ja det är förjävligt.

2010-10-18 | 16:03:07
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)