2011-02-12 | 23:24:14

Sådetså!


Och snart så är sommaren här också! Faktiskt!!!!



Jag vet, jag är inte bäst på att blogga! tur att Lina har hållit låda under tiden. jag lovar, jag ska bättra mig, ta mig tid. Fiskutmaningen går framåt, men jag ligger lite efter och måste försöka göra nästa vecka till en extra fiskig vecka, helst med fisk till minst två mål mat om dagen. jag är för närvarande uppe i 31 portioner fisk i år, vilket ger ett snitt på 5 portioner i veckan, vilket är ganska bra, men jag behöver komma upp i snitt 7 portioner per vecka för att klara utmaningen. Viktväkteriet har gått blandat, jag har svårt med motivationen och orken och har varit sjuk och haft en massa andra ursäkter, men från och med måndag så ska det köras hårt med det med. Jag sökte ett jobb inom min branch, fick komma på intervju men fick inte jobbet,däremot tyckte chefen att jag skulle höra av mig om att få jobba timmar och det är ju också en väg att gå. är ju föräldraledig nu och det är meningen att vi ska bytas av i maj då jag eventuellt börjar jobba några dagar per vecka på vanluga jobbet och sen rullar det på. Jag fattar inte hur jag ska kunna vara borta från min lilla flicka hela dagarna, men hon kommer att ha det kanonbra hemma med sin pappa. Tiden går så fort så fort. nu tänker jag gå och lägga mig. Men jag ska skärpa mig med bloggen.Jjag ska äta mera fisk. jag ska viktväkta, jag ska njuta av mina sista månader som föräldraledig och av att lyxen att få umgås med mitt fina barn hela dagarna och jag har klippt mig så då ska jag tamejfasiken fixa ett jobb i rätt branch också. Sådetså!
1 Kommentarer
Lina:

Haha, jag gillar din inställning! Det är inställningen som tar en dit man vill! :)

Heja dig, jag håller tummarna - det vet du!

2011-02-13 | 07:51:24
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)