2011-07-20 | 19:20:09

wtf

Skriver inget här för jag har inget att berätta angående vikten, den står nämligen i stort sett stilla. har pendlat några hekton upp och ner under sommaren, men annars: ingenting!

Har dock fått dra åt skärpet 3-4 hål. Men jag ser inte smalare ut.

Det är så konstigt, jag har alltid gått ner under städsäsongen förut, till och med en sommar när jag i det närmaste levde på skräpmat gick jag ner, man rör sig så sjukt mycket jämfört med vanligt. i år cyklar jag dessutom till och från jobbet varje dag. Och vi går ofta någon timmes promenad med vagnen på kvällen.

jag tycker att jag sköter maten. Har inte orkat fylla i viktväktarlistorna och räkna propoints, men äter regelbundet, nyttigt och ja...hyfsat bra, inte överdrivet med någonting. Dricker vatten.

jag fattar ingenting.

Alltså, jag cyklar 30 minuter nästan varje dag, jobbar med att städa 8-9 timmar (och rör mig då hela tiden, har förut mätt upp att jag går mellan 18000 och 23 000 steg på ett pass), och efter jobbet så är jag och maken ute och går med dottern i vagnen nån timme. Borde det inte ge något viktresultat?

Jag är så trött på det här, att försöka gå ner i vikt, tänka på vikt, älta vikt.
2 Kommentarer
Therese:

Det kanske är därför du inte går ner - du vill för mycket! :)



Så har jag fått lära mig, att siffrorna på vågen är just bara det - siffror. Man stirrar sig blind på siffrorna även om man faktiskt har gått ner (i mitt fall upp)... så de där hålen betyder att du gått ner fast vågen inte visar det.



Jag väger mig typ aldrig längre, för jag vet att jag fortfarande väger för lite men struntar i det - jag ser på min kropp att jag är större! :)

2011-07-22 | 18:56:55
URL: http://thereselilla.blogg.se/
Anna:

det mystiska är att det BARA märks på skärpet, alla byxor och sånt sitter som vanligt. Och jag funderar över om kroppen verkligen funkar som den ska och vad som har hänt eftersom jag inte går ner i vikt som jag brukar, min vikt har i princip aldrig stått stilla så här länge, jag har alltid gått upp eller ner, men att hålla vikten har varit mitt största problem. Tänk om man kunde donera några kilon, då hade du kunnat få lite av mig och jag hade blivit av med lite : )

2011-07-25 | 11:14:48
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)