2012-08-29 | 20:15:00

En kort resumé från Lina

Sist jag skrev något här var den 17/7 2011, och då handlade inlägget om min bukplastik. Shit, vad jag har varit modig och öppen i denna blogg med alla dessa bilder... Att jag vågade.
Ni har ju fått följa mig och min vikthistoria sen några år, från min remiss till min gastric bypass. Och tiden efteråt. Ni har även fått följa mig när jag gjorde min bukplastik. Ni har kunnat läsa om komplikationer och funderingar om lite av varje.
 
Av någon anledning tappade jag ork & motivation till att sluta blogga här, och så blir det ju ibland. Man kan behöva ta en paus. Låta saker bara vara och få sjunka in.
 
Och det kan jag säga att saker och ting har gjort. Jag har reflekterat mycket över vad som har hänt sen sist.
 
Jag har bl.a. flyttat från Avesta och hittat till Gävle. Träffade en kille härifrån sommaren 2011 och flyttade hit, officiellt, i december 2011. Fick jobb här, sa upp mig från det eftersom jag fick ett annat jobb jag kände passade mig bättre, men slutade på det i april 2012. Har varit arbetslös sen dess och söker jobb för fulla muggar. Kollar även på lite olika alternativ, som t.ex. utbildning.
 
Jag har även reflekterat väldigt mycket över vad som har hänt med mig. Det psykiska är ju också en stor del av det här med att göra en gastric bypass. Huvudet, hjärnan, psyket... ja, det har inte riktigt hängt med så det har varit ganska tufft i perioder. Det har varit många frågor och funderingar, som t.ex. "Är det här jag?", "Varför är jag gladare?", "Varför känner jag mig mer social?", "Sitter allt i vikten?", "Varför bemöts jag annorlunda nu mot då?" o.s.v.
 
För att kunna bearbeta mycket av det här så går jag hos en psykolog och pratar om just livet efter operationen. Väldigt nyttigt och lärorikt. Det är lätt att glömmas bort efter att man gått ner sina kilon och fått någon slags "normalviktig"-stämpel, ungefär som att man är klar. Lätt att glömma bort att mycket av vikten sitter i huvudet, att man behöver prata om sin operation och det man går igenom.
 
Vad mitt mål är, just nu, med bloggen skriver jag i ett separat inlägg.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)