2012-08-29 | 12:57:00

Hälsningar från Anna

Idag fyller jag 30 år och min dotter är på dagisinskolning och då passar jag på att blogga lite nu när jag och lina bestämt oss för att öppna bloggen igen.
 
Det hände mycket sen bloggstarten 2008 och under bloggandet: jag gick ner en hel del i vikt (främst med viktväktarnas hjälp), min pappa och svärfar dog,  jag gjorde klart min utbildning, jag blev gravid, gick upp i vikt, fick en dotter, var föräldraledig, gicki ner i vikt och började jobba igen och det var där jag befann mig när jag skrev mitt sista inlägg i bloggen: efter "semestern".
 
Men sen då?
 
Det inlägget skrevs förra sommaren, för ungefär ett år sedan alltså, och under den tiden har det hänt så mycket.
jag fick ett längre vikariat på mitt drömjobb och träffade flera nya goda vänner, mitt vikariat tog slut och jag slet som timvikarie på flera olika ställen, alltid superstressad och alltid beredd att rycka ut. jag tröttnade på hela situationen, sökte många jobb i många olika städer, fick komma på tre intervjuer och tillslut så kammade jag hem högsta vinsten: en fast tjänst på en drömarbetsplats! jag börjar där nästa vecka och har under sommaren varit föräldraledig igen med dottern: underbart att få möjlighet att umgås utan stress efter sommarjobb, höstvikariat och så timjobsstressen som även tog mycket på dottern då dagarna blev lite hipp som happ.
 
Dröjobbet och drömtjänsten har fört mig och min familj bort från örebro och hem till dalarna, men till en helt ny stad där vi inte känner någon. min man har också ett nytt jobb, vår dotter har börjat ett nytt dagis, vi har köpt ett hus. och på bara några månader har vi alltså ändrat hela våra liv.
 
Så kan det gå.
 
En sak som inte har ändrat sig är min kamp mot övervikten, flera kilon har smugit sig på och plötsligt står jag där i tjockisrutan igen. Nu ska jag ta mig därifrån och samtidigt få den nya vardagen att fungera. Det blir ett långsidigt projekt och jag har för avsikt att bokföra det här i bloggen.
 
ps. Om det är någon som undrar över fiskutmaningen så gick den hyfsat bra tycker jag, 302 portioner fisk på 365 dagar. inte hela vägen fram till målet, men jag är nöjd!
 
2 Kommentarer
Ett VIKTigt beslut:

Tycker det här ska bli så kul! Och det är så jäkla kul att ni flyttat hem till Dalarna och att ni båda lyckats få jobb :)

Än en gång, stort grattis på födelsedagen! :) //Lina

2012-08-29 | 15:41:36
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se
Therese:

Stort Grattis på din födelsedag!! Hoppas du har en bra dag! Hoppas vi kan träffas snart igen!

/Kram Therese & Elias

2012-08-29 | 17:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)