2008-10-29 | 17:17:59

Jag hatar det här!

Jag har min värsta mens ever och PMS:en verkar ha hängt med in i mensen...
Mina hormoner leker tittut med mig och sprutar inte tårarna så sitter jag och skrattar för mig själv. Hur normalt är det?! Matmässigt så har det varit både bra och dåligt men mest dåligt. Sockerdjävulen skriker i mig konstant och kolhydratsdjävulen likaså. Så med andra ord har det blivit för mycket choklad och för mycket vitt bröd och pasta. Jag får väl "trösta" mig med att helvetet snart är slut och förhoppningsvis återgår det mesta till ett mer normalt läge...
Varför det blev så otroligt jobbigt den här gången måste ju bero på att det är mycket jag går och stressar upp mig inför. Och att sen må som man gör, ja, jag tröstäter ju så det är väl inte så konstigt med maten kanske. Men tråkigt. Och det är så förbannat jävla svårt, för att vara riktigt ärlig, att låta bli allt som är "fel" när det är så här. Jag trugar i mig frukt för att försöka hålla mig på bra nivå mellan måltider men det är inte alltid det funkar... Dricka vatten hjälper inte och att ta ett tuggummi eller borsta tänderna funkar bara ibland.
Dessutom ville jag gå ut och gå nu på eftermiddagen men mamma sa tvärt nej och då blev jag ju såklart tjurig för jag vill verkligen inte gå själv. Så istället grinade jag en skvätt, tog ett tuggummi och bloggade.

Jag hatar det här!
Förbannade jävla skitmens... :(

/Lina
5 Kommentarer
Emma:

Näe det är fan förjävligt!! Hatar att man är som en jojo i humöret och kan börja lipa för ingenting!

2008-10-29 | 19:53:38
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
mona:

Usch, ja. Har varit ett argt monster hela helgen här. Blir också sjuuukt sugen på allt jag inte borde bli sugen på, framförallt choooklaad. Det ligger nog i våra förbaskade gener! Men det är helt okej att "misslyckas" också, man får inte klandra sig för mycket, för det gör ju ingen nytta att må ännu sämre. Förresten, det är inte så att du har PMDD? http://web4health.info/sv/answers/bipolar-depr-pmdd-cri.htm

2008-10-30 | 00:34:29
mona:

Hm, nu vet jag inte om den där länken var fel, verkade vara nåt liknande bara. Men här då: http://www.aftonbladet.se/wendela/article71837.ab

2008-10-30 | 00:37:16
Lina:

Mona: Jo, jag har tagit upp det med mina gynekologer och den hjälpen jag kan få är antidepressiva men mina har jag slutat med. I så fall skulle jag öka dosen veckan innan PMS men den medicinen jag åt tog låååååååång tid på sig att verka så det skulle bli resultatlöst. Dessutom har jag oregelbunden mens så hur ska jag veta att jag får PMS om en vecka? Så för mig är det bara att härda ut... :(

Jag "botar" mig med choklad, såklart att det är "fel" men jag mår ju lite bättre för stunden. Och hellre det än att må apa HELA tiden! :D

2008-10-30 | 09:30:59
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Lina: har mailat dig

2008-10-30 | 12:41:18
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)