2009-04-28 | 19:47:47

Mötet med dietisten avklarat

Jag lärde mig inget nytt eller nyttigt. Eller kanske lite.
Men däremot var det kul att träffa andra viktopererade som vet hur det är och hur det känns. Kul att utbyta erfarenheter och tankar kring saker och ting. Och att man inte var ensam om att t.ex. vara trött som en utslagen elefant, eller tappa hår som gudvetvad... o.s.v.

Nästa träff ska bli om 3 månader igen, tydligen. Inte om 6 månader som jag trodde.

Efter mötet åkte vi till CityGross och handlade lite och sen blev vi hungriga allihopa och valet var inte så enkelt. Kebabstället ute vid CityGross kunde vi ju glömma (skräpmat funkar inte) och åka in till stan för att leta "ordentligt" matställe? Njä. Så det blev MAX eftersom jag kom på att dom har en hamburgare som är inlindad i sallad istället för bröd. Delifresh Low Carb-burgare. Jättegod!
Åt ca 4 pommes frites av pappa, men det var ingen hit. Oljigt och sött... hmm. Första gången på MAX sen operationen, kul att det finns alternativ även för mig som inte klarar av bröd.

Nu: slappa och åter slappa...
4 Kommentarer
Anna:

Den burgaren är jättegod har hänt hemma ibland att jag gjort utan bröd till mig själv. man kan göra tacos så också, ta salald istället för bröd. smaskens!

2009-04-28 | 20:18:59
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Emmas Form - vägen mot en mer vältränad kropp:

Den där burgaren är ju guld!

2009-04-28 | 23:53:43
URL: http://emmasform.blogg.se/
Lina:

Anna: Ja, jag har liksom inte tänkt på det själv - superbra & supergott! :)



Emma: Ja, verkligen! :)

2009-04-29 | 05:58:18
URL: http://linasliv.blogg.se/
m:

Den brukar jag också äta i bland, kanongod!

2009-04-29 | 10:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)