2009-04-11 | 23:11:45

Påskbord som viktopererad...



...är ingen större hit!

Men visst åt jag från det, om än väldigt lite. Vi snackar lite janssons frestelse, några köttbullar, yttepyttelite prinskorv (korv har blivit fruktansvärt äckligt!) och några skivor kalkonbröst. Det var allt och det gjorde mig mätt som en liten spädgris. Jag är inte överförtjust i påskbord (som är en trist upprepning av julbordet) eller ägg (mer eller mindre allergisk) så för mig kan påsken snabbspolas.

Dock testade jag påskmust vilket också var den första kolsyrade drycken sen operationen.
Det gick sådär... man blir ju ganska rapig av kolsyrade drycker men jag måste ha fått dubbel effekt. Efter ett tag blev det nästan för mycket så det blev lite dumpingkänsla, men så är ju must väldigt sött också.
Nåja, jag lider inte för det.

Jag provade även godisägg (såna där choklad/nougatägg i färgglad folie) men usch vad äckligt sött. Minidumping även där. Däremot gick några praliner och mörk choklad bättre.

Och så cyklade jag hem, så jag borde ju ha bränt upp det jag åt med tanke på den lilla, lilla magsäcken som rymmer lika mycket som en flugtarm. ;)

Glad Påsk på er!
2 Kommentarer
Kim:

Hej, ville bara berätta att efter du svarade på alla mina frågor i din frågestund så ringde jag till vårdcentralen och bokade en tid om min övervikt. Var där i måndags och fick remiss till kirurgiska på en gång, så nu väntar jag på att få komma dit och bli satt i kö. Tack för att du peppat mig till att våga ta steget. Kommer helt klart fortsätta läsa om din/era framgångar med vikten. Kramar Kim

2009-04-13 | 21:24:53
Lina:

Kim: Hej!

Vad glad jag blir för din skull! :)

Jag hoppas att du inte behöver vänta för länge på din operation - och under tiden du väntar så läs på om operationen, livet före, livet under och livet efter. Det är guld värt att ha mycket kött på benen inför detta stora beslut du kommer att gå igenom!



Stort lycka till på vägen! :)

Kram!

2009-04-14 | 14:34:46
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)