2009-04-20 | 11:32:15

Sparade kläder

Fick en kommentar av Mia  på mitt förra inlägg och märker att jag inte är ensam:

Ett stort GRATTIS till dig och att du kan ha dina byxor.
Måste erkänna att jag också har en del gamla kläder som jag inte kunna ha på x antal år som jag provar då och då.....

Bra kämpat och fortsätt på din väg

Kram Mia (utan blogg)



Jag har två kartonger i källaren fulla med gamla kläder i olika mindre storlekar, allt från 46-36 tror jag  (vet inte om jag är optimist eller bara snål) har gjort ett system nu där jag plockat in de största av storlekarna i min garderob och laggt störst överst och mindre längre ner i en påse, tänkte arbeta mig igenom påsen och sen ta upp nästa omgång storlekar. Kläderna är i olika åldrar, de älsta är sen jag gick i högstadiet...vet inte ens om jag vill använda vissa av dem igen, men det får vi se när jag kommer dit.  Vissa kläder är nästan elelr helt oanvända, inköpta förra gången jag var smal då jag jojjade mig uppåt jättefort och de hängde i garderoben för att läggas upp eller fixas till på annat sätt. nästa plagg i min "snart så"-påse är en svart långkjol med volang, inköpt på hm när jag gick i gymnasiet tror jag. stl 44! hoppas att jag kan ha den snart för den är väldigt snygg!

Finns det fler än jag och mia som sparar våra gamla kläder för att kunna ha dem senare?

De kläder som jag krymper ur nu gör jag mig av med i allafall, jag har inga planer på att kunna passa i dem senare. har funderat på att sy in och göra om några, och kanske ha någon kvar som den är som "referens" för framtida "efter"-foton
4 Kommentarer
Lina:

Jag har inte sparat speciellt mycket faktiskt... sålt det mesta eller gett bort/slängt. :/

Ångrar lite nu i efterhand att jag sålt så mycket, men skitsamma. Det finns en möjlighet att jag har en låda i källaren med gamla plagg, får kolla upp det någon dag. Är för lat för att gräva nu! :D



Det finns ett par byxor jag ångrar GRYMT att jag sålde. Perfekta stretchbyxor från H&M, men som var för små... GRRRR. Jaja.

2009-04-20 | 11:53:58
URL: http://linasliv.blogg.se/
elina:

eftersom jag i stort sett alltid har varit tjock har jag inga smal-kläder som ligger och väntar på mig (däremot har jag två fullproppade garderober hos min pappa med kläder som tillhör lillasyster som ska bo på nya zeeland ett år..hehe fritt fram för "låning" med andra ord). Men jag spara faktiskt en del av mina tjockiskläder som har blivit för stora, inte för att jag planerar att bli tjock igen, däremot på tjocken. Haha. Tänker att det kan vara skönt att ha en varm vinterjacka som man kan stänga trots att man får en stor gravidmage. Ja, det är inte aktuellt än, vill gå klart skolan först. men sen. Så vissa tjockisplagg sparas, men av ganska roliga skäl :D

2009-04-20 | 13:31:18
URL: http://www.tungviktaren.blogspot.com
ullis:

Jag har sparat en del kläder i förhoppningen att jag ska ha dem SEN när jag blir smalare.

Det är ingen lätt match, man tänker alltid att visst det går säkert jättebra och sen ska jag ha dem men ja jag hoppas verkligen att det funkar den här gången.



Fin blogg, kul att följa.

2009-04-20 | 16:07:41
URL: http://iamviktig.blogspot.com
Anna:

Lina: synd, men då får du köpa nya sköna byxor istället : )



Elina:klart att du ska utnyttja din tid som tjock när du blir på tjocken, perfekt ju!



Ullis:jag tror att det är ganska vanligt. Mina kläder har legat till sig många år nu. Du komemr säkert komma i dina kläder igen!

2009-04-21 | 01:01:49
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)