2009-04-15 | 18:49:27

Vad vill ni läsa om?

Okej, kära läsare!
Nu har ni chansen att berätta vad ni vill läsa om här på bloggen. Jag börjar få idétorka och orden låser sig så jag vet inte vad jag ska skriva. Därför vänder jag mig till er - vi har ändå ganska många läsare här varje dag och någon av er har säkert många idéer och förslag!

...åtminstone hoppas jag det!

Seså, lämna en kommentar! :)

//Lina
---------------------------------------------------------------------------------------------
jag bryter mig in här i inlägget Lina skrivit och håller med, jag börjar också få lite idétorka, känns som att jag bara skriver om samma saker hela tiden :D och för min del går det ju bra, men det är synd om er som läser...några önskemål?
/Anna
3 Kommentarer
Malin:

Jag tycker det är kanon när ni skriver vad ni ätit på dagarna. Det är mest Lina som gör det men jag är intresserad av vad Anna äter också eftersom jag själv viktväktar! Gärna med recept! Sen gillar jag när du Anna skriver tex att du är så sötsugen och hur du gör för att motverka det.. Då blir jag lite peppad och på kvällen när jag sitter där sugen att poppa popcorn eller öppna den där chokladkakan som jag har kvar sen pre-viktväktarna tänker jag att "Nej jag ska vara lika duktig som Anna och stå emot" :) Sen gillar jag att bara läsa vad ni gör på dagarna även om det inte är något speciellt :)



Av Linda tycker jag det är intressant när du skriver dels vad du ätit men även hur smaker och sånt funkar efter operationen.. Vad du dumpar på och inte.. Kram på er!

2009-04-16 | 08:30:08
Anna:

Tack för dina synpunkter, malin! och vad roligt att man kan inspirera någon...har faktiskt funderat på att börja skriva hur jag äter mer regelbundet, tror att det kan få mig att skärpa till mig lite extra också : )

2009-04-16 | 21:40:13
Anna:

föresten...från och med Nu ska jag ha dig som sötsugsmotivation och tänka att "Nu sitter malin och är duktig och står emot bara för att hon tänker att jag gör det, då ska inte jag vara sämre"

2009-04-16 | 21:42:37
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)