2009-07-20 | 07:21:17

Ännu mer glädjande nyheter

Ja, för vet ni vad?
Jag kan äta bröd! Jojomensan. Direkt efter operationen och några månader framåt har jag ju brutaldumpat så fort jag ens gluttat åt en brödsmula. Men dietisten sa ju att det kunde ta ett tag (upp till 1 år) innan man kunde äta bröd. Nyfiken som jag är så vill jag såklart testa och se hur magen mår några månader senare med lite bröd inuti den.

Det började med att jag smakade lite, lite av en mjuk kaka för några veckor sen vilket funkade sådär. Sen provade jag en smal remsa blåbärskaka vilket funkade bra. När jag var i Gävle förra veckan så skulle vi alla käka på MAX och jag tänkte då att det var ett ypperligt tillfälle att testa bröd. Istället för vanligt vitt bröd blev det GI-brödet och vad händer? Jo, jag kan äta bröd! Ha. Se på fan.
Jag fick i mig en halv hamburgare MED bröd, och jag blev lite svullen efteråt men jag fick inte ont och jag behövde inte gå och sova (= brutaldumpa).

Så nu har jag köpt hem bröd och rostat, och tuggat i mig till frukost ett par dagar. Och det har funkat!
Fan, så fint!

Dock får det inte vara för ljust eller degigt bröd, förvisso blir allt bröd degigt till slut men det får liksom inte vara degigt från början till slut om ni förstår vad jag menar.
Nu kanske jag t.o.m. vågar mig på att baka foccacia och äta lite...?

Mums!
7 Kommentarer
Marika:

Visst är den känslan skön Lina!

Vet precis hur du känner.



Kan rekommendera Osötat morotsbröd, supergott att rosta!

2009-07-20 | 09:53:26
Linda:

Hej, råkade ramla in på din blogg och började läsa lite.

Exakt vad innebär begreppet "dumpa"?



ps. Kul att operationen fungerat så bra! ds

2009-07-20 | 10:13:46
Lina:

Marika: Ja, för jag har längtat efter mjukt bröd så länge! Speciellt rostat bröd så osötat morotsbröd ska jag titta efter, tack för tipset! :)



Linda: Man kan säga att dumping är en reaktion på något jag äter. Alltifrån ont i magen till yrsel, svettningar, illamående, trötthet, hjärtklappning.



Det finns mer info här: http://viktigtbeslut.blogg.se/2009/february/dumping.html

2009-07-20 | 15:52:47
URL: http://linasliv.blogg.se/
m:

Åh, vad najs!

2009-07-21 | 13:08:42
Emma:

Det bästa är att max GI-bröd går att köpa på ICA!

2009-07-23 | 17:08:24
URL: http://emmasform.blogg.se/
Linda:

Oki, då förstår jag lite bättre :)

Kommer du att dumpa hela livet, eller mildras det så småning om?

Jag tampas också mot kraftig övervikt, med pointsräknande som metod. Har ibland funderat på om jag skulle försöka få en operation, men vad jag har förstått så är det inte det allra enklaste att få en remiss? Jag har dessutom lyckats gå ner till normalviktig ett par omgångar tidigare, så jag vet att jag "kan om jag vill" eller hur man ska säga. Värre att hålla vikten dock!

Intressant att läsa för- och nackdelar med operationen, mycket saker som man inte tänkt på innan. Som det här med dumpning och att man helt måste avstå från vissa livsmedel osv. Ha det bäst!

2009-07-23 | 19:56:40
URL: http://mumsdiskussionen.blogspot.com/
Micke Skribent:

Besök gärna en ny blogg som öppnat och som tar upp hur skadligt spannmålet egentligen är.



http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-kallan-till-vara-moderna.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)