2009-07-29 | 09:44:01

Lägga ner?

Jag funderar på att lägga ner mitt viktbloggande.

Det var roligt i början och roligt veckorna efter operationen. Då fanns det fortfarande nyfikna läsare och jag hade något att komma med. Nu när livet är vardag igen och allting funkar som det ska (oftast) så är det inte lika roligt. Missförstå mig rätt.
Vägningen exempelvis, hur rolig är den för er som läser? ...är det intressant att veta? Jag har ingen koll eftersom det är sällan eller aldrig någon kommenterar. Inte bara viktresultatsinläggen, utan övriga inlägg också.

Jag har min privata blogg och den uppdaterar jag, inte varje dag, men oftare än denna.

Äsch. Jag vet inte.

Om jag säger så här: det är inte roligt längre.
Jag vet aldrig vad jag ska blogga om och det känns som att jag inte har något att säga.

Så jag får väl tänka på saken och återkomma med besked.
5 Kommentarer
Emma:

Jag känner väl lite samma som du... att det känns så ointressant att uppdatera om vikten.. men jag vet inte... fokuserar mer på träningen i min blogg nu! Står ändå bara o stampar typ 1-2 kg plus eller minus hela tiden...

2009-07-30 | 16:59:59
URL: http://emmasform.blogg.se/
Anna:

Varför ha två olika bloggar? Jag står själv i väntan på att göra en GBP men den är en del av mig och mina tankar i mitt vanliga liv, tänker då inte dela upp mitt bloggande (visserligen är jag ganska nybörjare på det hela).

2009-07-30 | 19:10:38
URL: http://metrobloggen.se/vax
Annika:

Hejsan! jag har tänkt på GB operationen i flera år men alltid tänkt att jag klarar det själv..men nu har tankarna kommit tillbaka starkt denna gången.

Jag är 28 år gammal och har ett BMI på 40,5.

Jag känner att jag är beredd på att ändra mitt liv för gott med mathållningen och så, men jag har läst lite om saker som diarre och analinkontinens som gör mig nervös..jag vet ett personligt ämne men jag hoppas att du vill och kan svara på hur det har varit för dig. Det som jag också är mest orlig för är den överflödiga huden efteråt..hur har det varit för dig? Jag är rädd att jag kommer hata min kropp ännu mer efter att jag gått ner i vikt än nu innan.. med all hud som händer och flänger.....jag hoppas du kan och vill svara på mina frågor mvh/Annika

2009-07-31 | 17:12:05
Birgitta:

Hejsan!

Jag sitter i samma båt som Annika och skulle gärna höra dina svar på frågorna.

Mvh

Birgitta

2009-08-01 | 10:01:36
Lina:

Annika & Birgitta: Hej!

Beslutet att välja en gastric bypass-operation är inte lätt, vägen dit brukar vara lång, krokig och fylld av tankar & funderingar.

Läs på så mycket du/ni kan om operationen, om allt ni kan hitta - fråga andra opererade, läkare, sjukvårdspersonal om ni undrar något.



Ang. diarré och analinkontinens är det inget jag har eller har märkt av. Jag vet att man kan få diarré av t.ex. för fet mat, men det kan man ju få även om man inte är opererad.

Så den biverkningen vet jag inget om, eller så är jag förskonad. :)



Överflödig hud däremot har jag och kommer väl som jag ser det att förvärras... Inte kul alls, men jag visste ju vad jag gav mig in i och det är en smäll jag får ta. Som jag förstått det så ska bukplastik + bröstlyft ingå i min gastric bypass genom mitt landsting, men det återstå att se den dagen jag kommer dit.



Klart att det inte är roligt när det hänger och slänger, magen är absolut värst tycker jag... Men som sagt, man får helt enkelt acceptera att det är så här man ser ut just nu och att allting är en process. Det är i avklädda situationer det blir mest påtagligt... t.ex. omklädningsrum, stranden, relationer o.s.v.



Har du/ni fler frågor, så fråga på! :)

2009-08-02 | 08:12:41
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)