2009-07-09 | 10:44:12

Ny upptäckt

För någon vecka sedan upptäckte jag att jag kunde dricka till måltiderna, utan att få ont eller dumpa som en häst!
Jag har blivit lärd att man inte bör dricka till maten för att man "sköljer ut den i tarmen för fort och därmed blir näringsupptaget sämre" plus att man kan dumpa.

Men det verkar inte vara så farligt ändå...
Jag dricker inte till alla måltider, men då och då klunkar jag lite och det funkar bra. För det är inte så roligt om man äter något kryddigt/kryddstarkt, eller känner hur munnen torkar ihop...

I början efter operationen var jag livrädd för att dricka för fort efter maten. Jag var livrädd för i stort sett allt.
Jag satt mest och väntade på att få ont i magen eller dumpa så fort jag ätit något. Idag har jag en helt annan attityd, en mer avslappnad sådan och äter lite av varje och undviker sånt eller äter mindre av sånt jag vet inte funkar så jättebra.

Det som är skönast är att jag känner mig mer avslappnad i förhållande till maten nu, än i början.
Jag försöker att inte göra så stor grej av operationen, utan mer se det som att jag äter mindre.

Och på tal om mat så är det dags för lite mellis!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)