2010-09-11 | 08:25:49

Jag har nått mitt mål!!!


Målvikt:
70 kg
Uppnått: 11/9 2010
Startvikt: 137,1 kg
Startvikt vid operation: 124 kg
Minus totalt: 67,2 kg
Metod: Lagt om kosten + gastric bypass den10/2 2009
Hur lång tid tog det att nå målvikten: Drygt 2 år och 9 månader, eller för att vara exakt: 984 dagar!

Jag trodde inte att det var sant imorse när jag vägde mig. Jag har nått mitt mål! Och eftersom att jag inte trodde på vad vågen visade så vägde jag fem gånger innan jag accepterade det slutgiltiga svaret på 69,9 kg! Jag har varit nära målet några gånger men jag trodde inte att jag skulle nå det eftersom jag har pendlat så mycket upp och ner den sista tiden, så i morse tänkte jag inte ens väga mig men av någon anledning gjorde jag det ändå. Ångrar jag mig? NEJ!

Det är svårt att ta in att jag faktiskt har nått mitt mål och lyckats gå ner 67,2 kg sen januari 2008. Jag är förstås sprudlande glad och lycklig, men det är en väldigt surrealistisk känsla som jag inte riktigt kan få grepp om… Just att förstå att jag är ”klar” med min viktminskning. Inte tusan trodde jag väl att jag skulle lyckas med detta dagen jag rullades ner mot operationssalen… jag tänkte mest att jag får vara glad om jag kommer ner under 100 kg. Men nu är jag här! Och enligt denna sida så är jag numera normalviktig! Jag ligger precis på gränsen till övervikt men eftersom mitt BMI börjar på 25 och idealvikt ligger inom den ramen så ser jag mig själv som normalviktig.

Herregud! Ska jag fira detta? Ja, på något vis men hur? Köpa en flaska mousserande vin kanske? Jag vet inte hur jag ska fira, men fira ska jag! 

PS. Före och efterbilder kommer!
4 Kommentarer
Anna:

Gud vad härligt!!!! Grattis!!!!!!Grattis!!!!!

2010-09-11 | 11:37:04
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Jackie Butterfy:

Helt fantastiskt. Snart är det min tur att läggas på operationsbordet. Längtar som bara den. Får sådan glädje att se och prata med er som har gått ner så mycket efter en lyckad operation. :) Fann dig via viktdropp om du undrar.

2010-10-07 | 14:00:25
URL: http://jackiebutterfly.blogg.se/
Ellinor:

Grattis Grattis Vad stolt jag blir över dig och vad roligt=)

2010-10-27 | 12:12:55
URL: http://olssonskrypin.blogspto.com
Madde:

wow grymt jobbat!!

2012-11-27 | 18:24:10
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)