2011-02-18 | 12:11:00

Hänt i veckan

Dottern (som nyss har lärt sig gå några steg för övrigt) ligger och sover och jag sitter och väntar på att fastighetsskötaren ska komma och fixa ett stopp och en läcka som vi har i samma rör. Skönt att få det fixat, jag glömmer nämligen bort det varannan minut och går där och spolar i kranen i allafall...

Tycker att veckan hitills har gått bra, jag har ätit massor av fisk, jag har varit ute och promenerat någragånger med vagnen och jag har troget bokfört varenda liten oliv i vv-programmet. Har legat lite över mina dagliga points i några dagar, men det tas från veckobonusen och motionspointsen så jag ligger inte över egentligen. Ska bli intressant att se om det påverkar vikten negativt eller inte.

Tyvärr så har både man och dotter varit lite sjuka i veckan, maken med samma som jag hade förra veckan och dottern med mystisk feber och ev. magont eller tandsprickning eller växtvärk som höll henne vaken och uppe nästan en hel natt då hon bara grät och grät. jag misstänker tänder eftersom hon grejjar så mycket i munnen, men man får ju inte titta så länge så det är svårt att veta. men hon har bara 2 tänder hittills så det är ju inte helt otroligt om det ploppar fram fler. Nu mår hon i allafall bättre och maken är tillbaka på jobbet efter att ha legat i sängen några dagar, ordningen återställd. Jag hoppas att vi kan hålla oss friska nu så att vi kan komma iväg till öppna förskolan nästa vecka, skulle vara kul för dottern att få leka lite. Vi hade våra vänner på besök här förra helgen med sin härliga fina son som är ett år äldre än dottern och hon var som ett litet frimärke på honom så hon behöver nog mer barnkontakt!

har inga speciella planer för helgen men vi lär garanterat inte vara sysslolösa, det finns ställen att städa på, förråd att rensa ur, försenade födelsedagspresenter att dela ut, pyssel att pyssla osv så något lär vi säkert hitta på. Nästa vecka fyller maken år, har beställt ett gitarrfodral till hans Lucifer, vi får se om han kanske får följa med och hämta paketet och få presenten i förväg i helgen, jag tror att paketet är ganska stort och blir bökigt att bära hem och gömma.

8 Kommentarer
Therese:

Tand 1 = 5 Okt -09

Tand 2 = 15 Okt -09

Tand 3 = 20 Jan -10

Tand 4 = 2 Feb -10

Tand 5 = 9 Feb -10

Tand 6 = 11 Feb -10

Tand 7 = 7 Mars -10

Tand 8 = 12 Mars -10



.....Vill du att jag fortsätter? ;) Sa ju att jag skulle kolla upp det men kom inte på det förrän nu!

2011-02-18 | 17:24:39
URL: http://thereselilla.blogg.se/
Anna:

jag vill ha en full redogörelse för när du och V-sign fick era tänder också så attt jag kan jämföra :D haha, nej men då vet jag lite, ser ju ut som att det small till där efter de tre första och gick ganska fort, får se om hon får några fler , annars så finns det ju så fina löständer nuförtiden...

2011-02-19 | 10:30:38
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Therese:

Ja, det var en tuff månad där mellan slutet av Januari - Februari... Ha ha, ja det blir nog snyggt det.. bara att köpa nya om man inte orkar borsta!

2011-02-19 | 13:41:22
URL: http://thereselilla.blogg.se/
Anna:

idag när vi lekte såg jag att det var flera vita knölar under ett svullet tandkött så det kommer nog fler tänder snart så hon slipper nog löständerna : )

2011-02-19 | 15:52:51
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Therese:

Vilken tur då!! Tack för den söta bilden, va den jättestor....?

2011-02-19 | 18:43:50
URL: http://thereselilla.blogg.se/
Therese:

Vad heter leksaken som E gillade hos er? Försöker hitta den på hemsidan..

2011-02-20 | 16:02:10
URL: http://thereselilla.blogg.se/
Anna:

nej den satt rätt bra, lite stort över axlar och armar men inget som stör, på Hm verkar storlekarna vara ganska små tycker jag, hon har ju 74/80 annars. Jag ¨minns inte vad den heter.

2011-02-21 | 11:26:09
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Anna:

fischer price såg jag att det var nu

2011-02-21 | 13:57:45
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)