2011-06-19 | 22:39:20

Taggad!!!

Nu är jag peppad och taggad att kommaigång igen! Skrev kontrakt igår med min vän T om att vi ska gå ner 10 kg var till den 15 augusti. Har mått dåligt senaste veckorna av min pilonidalcysta som varit infekterad, inte kunnat röra mig så mycket, har haft jätteont, men i fredags sparck den äntligen och nu kan jag röra mig som vanligt igen. ligger väldigt mycket fiskback just nu, 36 portioner back för att vara exakt, så nu ska jag ta tag i det samtidigt som jag lägger om kosten för viktminskningen också. Jag har även plockat fram dr Phils sjustegsmetodsbok och tänkte jobba med ett steg per vecka under viktminskningen, förhoppningsvis plockar jag på mig lite vettigheter under tiden.

Detta talar för att jag ska kunna klara av 10 kg till 15 augusti:
- Jag är motiverad
- Jag kommer att jobba mycket = 8 timmar motion som jag får betalt för nästan varje dag
- Jag kommer att vara tvungen att cykla till och från jobbet varje dag eftersom dottern kommer att sova när jag åker iväg och jag kan inte väcka henne bara för att få bli skjutsad av maken som jag kunnat förut(har inget körkort själv)
- Jag börjar tidigt så det blir inga nattmackor för mig längre
- Jag har ett barn som vill springa och leka, så jag kan inte bara gå och lägga mig/sitta och glo i soffan längre när jag kommer hem från jobbet
- Jag har en underbar man som hjälper mig
- Jag har ett kontrakt att infria : )
- jag har möjlighet till en massa gratisträning i närheten där jag bor/hemma/och på gymmet på jobbet om jag vill

så jag säger till eventuella läsare:
Välkomna att följa med i utmaningen via bloggen, kanske antar ni även utmaningen själva?
2 Kommentarer
Lina:

Åh, vad kul att se ett inlägg från dig! :)

Kul att se och läsa att du är så peppad, det går liksom igenom rutan :)



Hoppas vi kan höras av snart och få till en träff när det passar oss båda, för länge sen nu... :(



Stor kram!

2011-06-20 | 13:07:21
URL: http://linasliv.blogg.se/
Therese:

Kul att höra av dig!! Skulle du kunna sms:a ditt nummer...? :)

2011-06-23 | 19:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)