2011-05-06 | 06:49:59

Ultraljud

Nej, jag är inte gravid. Jag ska göra ultraljud idag på galla, lever och bukspottkörtel eftersom jag har haft problem med gallsten ett bra tag. Så idag ska jag vara fastande från 9.00 och undersökningen börjar 13.00. Gissa vem som kommer att hungra ihjäl? Jag som äter hela tiden (det känns så i alla fall)! Kommer säkert få dricka sån där snuskig kontrastvätska också... kanske man kan be om att få den i ett drinkglas tillsammans med ett läckert sugrör?
Skämt åsido. Jag hoppas undersökningen visar något vettigt, det bästa som kan hända är att jag får operera bort gallan så jag slipper fler gallstensanfall (dock kan man ju få kramp i gallgångarna ändå trots operation). Men med min tur så får jag väl höra att allt ser fint ut och att allt är som det ska. Mm, det är ju förvisso kul i så fall men då kan ju någon annan ta hand om gallstensanfallen tycker jag...

Nu är det dags för frukost nummer ett, sen kaffe och efter det frukost nummer två!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)