2008-12-14 | 16:21:16

Manuel Uribe ger råd om viktminskning

Ser i Aftonbladet att världens fetaste man ska hjälpa andra att gå ner i vikt på samma sätt som han själv gått ner, och karln har gått ner 240 kg. Läser en kommentar att världens fetaste inte kan vara någon bra förebild för viktminskare...men det kan han visst det i och med att han faktiskt gått/går ner i vikt OCH att han är tjock. Jag tror att överviktiga vet mer om viktminskning än de flesta andra eftersom många överviktiga försökt gått ner i vikt på många olika sätt, gått ner i vikt (många gånger rejält) men kanske gått upp i gen och upprepat viktminskningen många gånger med samma eller olika metoder...som överviktig får man tips om viktnedgång från alla möjliga håll och kanter, man har ofta tänkt och läst mycket om viktminskning etc. problemet är ofta inte att man inte vet HUR man ska göra utan att göra det på ett hållbart sätt och förbli normalviktig. Får jag välja tar jag hellre råd från någon som faktiskt varit/är överviktig och gått/går ner i vikt än från någon som aldrig varit överviktig. Allra helst vill jag lära mig att hålla vikten från någon anna som klarat det efter att ha varit överviktig.
5 Kommentarer
Lina:

Men herregud, hahahaha, vilken pantad jävel som påstår att en fet inte kan vara en förebild! Det är väl vi överviktiga, tjocka och feta som ÄR förebilderna?! Vem fan ska annars vara förebild? Någon som är smal och alltid har varit smal?! Hahahaha. Ja, jävlar. En del har inte alla celler hemma. :D



Det är tur att du och jag är kloka, Anna! ;)

2008-12-14 | 17:30:28
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

hihi, ja det är verkligen tur! : )

2008-12-14 | 19:19:12
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/index.html
Inspiration:

hittade precis er blogg så har inte hunnit läsa så mkt men jag har en ungefär likadan blogg som jag precis har startat (kolla gärna) men jag tänkte kolla vad ni har för tips om att hitta motivaion när den brsiter, jag har alltså gått ner 10 kg (typ ett år sen jag nådde -10 kg) men jag har 5 kg kvar men har inte lyckats hitta motivation att gå ner dem. Har det hänt er också? har ni tips i så fall?

2008-12-15 | 00:03:04
URL: http://[email protected]
Anna:

Inspration: Lyckas tyvärr inte komma in på din blogg, ska försöka igen senare. har skrivit ett svar till dig iform av ett inlägg om inspiration.

2008-12-15 | 11:23:52
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/index.html
Lina:

Jag tror adressen är http://denjagvillvara.blogg.se



...och bra att du skrev ett svar på kommentaren! :)

2008-12-15 | 14:29:00
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)