2008-11-19 | 08:52:34

Kaffetjänst

Igår var det en dålig dag när det gällde maten. jag åt bra och överskred inte pointsmängden, men det jag lagade både till lunch och middag blev misslyckat. inte så äckligt så att man inte kunde äta det, men absolut inte värt sitt antal i points och inget man stornjöt av. Jag hoppas att denna dagen blir bättre.

jag känner mig tjockare igen, så jag är orolig över att jag har gått upp. Samtidigt sitter en kjol som satt dåligt för några veckor sen jättebra nu. Så jag vet varken ut eller in om jag gått upp, stått still eller gått ner. är spännande och nervöst inför nästa vägning som sker alltför snart. men jag kan verkligen erkänna att det är en sporre att gå bort och väga sig organiserat, veta att någon annan ska se.

Att det gick så bra förra veckan har blivit lite jobbigt den här veckan, för jag är rädd för att det ska ha varit något tillfälligt, och att jag gått upp till min riktiga vikt den här gången....eller något. Nojjor helt enekelt.


Vi har denna vecka börjat med en ny sak här hemma. vi turas om att ha "kaffetjänst" på morgonen, det har blivit för många försovningar på sistone med jättestress som följd. Så nu ställer vi kl på 6, och varannan dag går jag upp och gör kaffe och varannan dag min man. Under tiden får den andra ligga kvar och gona sig tills tjänstgörande kaffebryggare dyker upp med muggarna. och så dricker vi vårt morgonkaffe på sängkanten, pratar lite och tittar lite på tv. sen går man upp och börjar sin dag. Jättebra knep föär oss som behöver luras, mutas eller hotas ur sängen på morgonen.

Ser fram emot festen på lördag jättemycket. ska bli kul att träffa lite nya människor... och att temat är Pimps and Hoes gör det nog inte tråkigare heller. talade med en av arrangörerna senast igår och det berättades om att de satt upp en strippstång i vardagsrummet...:D Håller som bäst på att fixa med de kläder jag ska ha på mig. Vill inte avslöja något här då jag vet att nämnda strippstångsägare läser bloggen, men det är en mycket vacker och smakfull ensemble jag tänker bära...eller kanske inte ; ) är ju lite roligare när man inte vet exakt hur de andra kommer att se ut innan. fast jag vet hur hennes karl kommer att se ut, det har jag nämligen drömt, och när jag berättade det för henne och beskrev hur han såg ut i drömmen visade det sig att det var precis så han skulle se ut. Läskigt va?
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)