2008-11-26 | 17:12:17

Veckans pralin och lite surr

Ååååååå jag är så chokladsugen.

så går det när man svävar ut för mycket andsra dagar, då får man börja om med att kämpa mot de värsta sugen, ni vet, de som minskar av efter hand när man vänjer av kroppen.

pratade med en kompis idag och har beslutat att införa "veckans pralin". vi har nämligen en finfin chokladaffär här i stan som säljer smarriga handgjorda lyxiga praliner. Så mitt mål blir att testa igenom sortimentet, en pralin i veckan, om jag kan passa in den i min pintsbudget såklart. och om jag pluggat duktigt! kanske kan jag få till någon slags bild av den också.

Imorgon får jag inte glömma att ta med min kupong som ger mig ett häfte om att "äta borta" när jag går till viktväktarna, jag hade tänkt att få det förra gången, men glömde naturligtvis kupongen hemma, och så gick det ju som det gick, jag gick fram som en kalv på grönbete bland bullar och kakor...

jag måste bara berätta  att vifick världens finaste brickbord av mamma när vi var där, hon tyckte att det passade bättre i vår lägenhet. det är nog jättegammalt tror jag och gjort i mässing eller koppar eller nåt sånt blankt, mamma har fått det av brorsan som tänkte slänga det, och jag tror att han i sin tur fått det av någon kompis eller så. Det är så i vår släkt, alla saker går ett varv innan de eventuellt slängs, nästan allt man ska kassera kan placeras hemma hos någon annan. Ta bara det här med det svarta soffbordet. jag minns inte vem som hade det från början, men jag har kunnat spåra det så att det fanns hos mormor och morfar, hos min moster, hemma hos mamma och mig och hos brorsan under olika tidsperioder, innan det vandrade vidare. En rolig grej med det där är att en kompis på något konstigt sätt kände igen den soffa hon låg och hånglade i hemma hos sin pojkvän. förklaingen kom en dag när soffan av någon konstig anledning togs upp och det visade sig vara min gamla soffa från mitt flickrum, som våran katt kissat ner så att vi inte ville ha den kvar. den rengjordes så got man kunde och hamnade på vinden i väntan på sitt öde, som tydligen utgjordes av att min bror hade en kompis som fick den och kompisen blev sen ihop med min kompis.

nu bjöd jag er på lite surr såhär på onsdagen. nu ska jag ringa min man och höra efter om han är påväg hem från jobbet än.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)