2009-12-23 | 09:41:28

Fånga dagen, blodiga Lucia

Dan före dan och jag verkar vara den enda i hela sverige som inte stressar : ) Fick en julklapp av T igår, väggord: carpe diem och det är något som är verkligt bra att bli påmind om ibland, att man ska fånga dagen. enda julklappen jag öppnat i förväg, resten ligger under vår fina gran.

var hos barnmorskan i går, allt såg bra ut, jag låg prick på kurvan igen och hon tyckte inte att vikten var något problem. Känns skönt.

I natt, och de senaste nätterna har jag sovit väldigt dåligt, hade jätteont av foglossningen i natt + att jag blivit jättetäppt i näsan, en kombination av gravtäppa och förkylning som det verkar. har börjat blöda näsblod också, har varit lite varje dag nu ett tag och igår kom en rejäl störtflod, innan jag hann få tag i nåt att stoppa med hade jag blod över hela mig, jag hoppas att fläckarna går bort, hade en ganska ny vit dyr bh på mig och när jag fick av mig tröjan var det mycket blodfläckar på den. För en stund sedan stod jag en dusch och då började jag blöda näsblod igen, ingen idé att försöka nå papper och bloda ner hela badrummet så jag knep bara åt om näsan och det funkade bra.

Ett luciaminne
Kom att tänka på en lucia då när jag såg blodet mot den vita bh:n. Gick i mellanstadiet och skulle vara lucia. hann bara med ett na i natten går tunga fjät och sen började jag störtblöda näsblod, har sällan blödit så mycket som då. fick lämna över kronan till någon annan och smyga in och sätta mig hos mamma, men ni skulle ha sett föräldrarnas miner när jag kom in genom dörren i ett nedblodat lucialinne :D träffade min dåvarande klassförestånadare på konsum en gång tidgare i år och han berättade att varje lucia så brukade han tänka på den händelsen, och det gör jag också. Måste ha satt sina spår för jag har inte deltagit i något luciatåg efter det.

Idag kommer förhoppningsvis vår soffa hit om de lyckas ta sig hit med den i all snön. Det blir en gemensam julklapp till oss själva.

Bild från IKEA.se
1 Kommentarer
Lina:

Hihi, jag minns den som lucian som igår! Det var Anna Andersson som fick ta över, jag blev erbjuden tror jag men vågade inte, hahaha.

Det är verkligen ett minne för livet, inte så roligt kanske, men verkligen ett minne! :)



Hoppas att ni får soffan idag, den är verkligen kanonfin! :)

2009-12-23 | 10:25:24
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)