2009-12-11 | 01:05:05

Inlagd gurka, ruttna ägg och foglossning

ja, jag är vaken fastän klockan är kvart i ett och jag vet att jag borde sova, speciellt eftersom att jag är trött men jag kan inte för allt jag kan göra är att tänka på att i affären som nu är stängd stängd stängd så finns det inlagd gurka i en hink som jag inte komemr åt hur sugen jag än är. ni vet sån inlagd som inte är på burk utan som de lägger in i affären eller nåt...den gurkan är mina drömmars mål.

Idag var jag på ICA och hämtade ut ett paket med för mig okänt innehåll, hittade en avi under skohyllan igår, den måste ha blåst under där när posten kom, och det var bara ren tur att jag råkade flytta på skorna och hittade den samma dag. den gäldle ett blueboxpaket, och det var för sent på kkvällen när jag hittade den för att jag skulle hinna hämta ut paketet. Under natten drömde jag om detta paket, jag drömde att någon skickat kokta ruttna ägg till mig. jag hämtade paketet idag och det var verkligen inga kokta ruttna ägg, det var en julklapp till oss från min söta vän Sandra. Ett inslaget paket som vi tänker öppna på julafton. jag vet itne vad de tär i paketet, men jag betvivlar att det skulle vara ruttna ägg i allafall :D Tack söta snälla fina underbara!!!!

Imorgon ska jag komma ihåg att ringa sjukgymnasten, tror att jag har fått foglossning, något min barnmorska också misstänkte när jag beskrev hur det kändes. imorgon ska jag städa vilket tar sin lilla tid när man måste sätta sig och vila mellan varven, men jag har hela fredagen på mig ju så det ska nog gå bra. jag ska även julpynta lite mer, just nu är det bara halvfärdigt. på lördag dyker det nämligen upp familj och släkt här och då vill man ju att det ska vara fint och färdigt. Tyvär kan jag inte be dem slå sig ner i soffan för vi har ingen, vi har kastat våran gamla spruckna som det i alalfall bara fick plats 1,5 person i och beställt en ny och fin som preliminärt skulle komma dagen innan julafton, så det blir spännande att se om det blir en jul med eller utan soffa här :D


Bild lånad från IKEA.se, en sån soffa har vi beställt.
2 Kommentarer
Lina:

Tjusig soffa! :)

Låter inte kul med foglossning, hur blir man av med det - om man blir av med det...?



2009-12-11 | 06:56:55
URL: http://linasliv.blogg.se/
The Rese:

Näe, foglossning är inte roligt! Speciellt inte när man jobbar på Posten och springer i trappor och cyklar... ;) Jag fick övningar av sjukgymnasten men det hjälpte inte ett dugg.. jag fick tillslut börja jobba inne - jättekul....! :(



Elias hälsar till bebisen, och er! :D

2009-12-11 | 16:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)