2009-02-22 | 11:59:59

Grattis maken

Idag fyller min make och stora kärlek år vilket innebär att pointsräknandet kommer att bli lidande idag.

han fick frukost på sängen av mig med rostat bröd, färsk frukt, hemgjord glass, kaffe, ägg osv. Även jag åt friskt av denna frukost och fick ont i magen, såklart :D Min mage är ju van vid gröt på morgonen, inte vitt bröd (det ärter jag nästan aldrig). i present fick han två hemmagjorda kort av mig, det ena med en gåva och det andra med ett löfte. Gåvan består av en weekendresa tillsammans med mig till valfri stad. Löftet består i att jag sagt ja till en av hans hetaste önskningar och begär: en platt-tv (jag ryser bara jag tänker på det, jag hatar allt sånt framtidigt, jag gillar tjocka tv-apparater som står stadigt på en tv-bänk, en platt-tv på en vägg kommer att göra mig supernervös, men det är en av väldigt få inredningsönskningar min make uttryckt och efter mycket motstånd har jag nu alltså gett med mig, med villkoret att vi väntar tills vi fått färdigt "vardagsrummet/kontoret", det ska tapetseras och fixas där inne, så det lär dröja innan vi tittar på platt-tv:n. Då hinner vi dessutom spara undan lite slantar till den OCH jag hinner vänja mig vid tanken.

Vi tjuvstartade firandet igår med lite  mousserande vin, vi hade en flaska i kylen som legat sen vi gifte oss 2007, den smakade lite starkare än vanligt, men ananrs bra. ett glas mousserande torrt vitt vit mosvarar 2 points. Vi gjorde god mat också, ska nog slänga in ett recept på det snart.

jag ser verklogen fram emot att komma i väg på en liten weekend-resa, det ska bli jätteskönt. Vet inte när och vart än, det får maken bestämma.
2 Kommentarer
Emma:

Platt-tv är ju guld!! Tar ingen plats! Sen behöver man ju inte ha den på väggen om man inte vill :)

2009-02-22 | 12:52:02
URL: http://emmasform.blogg.se/
Lina:

Jag hälsar ett stort Grattis!!! :D

2009-02-23 | 07:17:16
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)