2009-02-02 | 16:22:27

konditionsträning

T ringde och frågade om jag ville köra ett konditionspass på gymmet idag och det hänger jag med på, var lite tveksam ifall mensvärken skulle komma tillbaka men den verkar hålla sig stabilt borta så jag sticker i allafall dit och försöker.

Längtar verkligen till vårruset nu, men börjar få lite småpanik om jag verkligen ska klara av att träna upp mig så pass att jag kan klara det på 30 minuter som är vår måltid. Egentligen skulle man väl behöva ge sig ut redan nu och jogga, men det är kallt ute och jag tror inte att jag har rätt kläder för att jogga ute på vintern och det kostar ju en del att köpa nytt också. jag har en crosstriner hemma och har bestämt mig för att i väntan på bättre tider börja köra regelbundna pass på den för att träna upp konditionen i allafall, promenera ute och köra något konditionspass då och då på gymmet. och när det blivit lite varmare ute ska jag börja joga utomhus också. t och jag har bestämt oss för att gå vårrusetbanan ibland för att vänja oss vid den och distansen, på vissa sträckor får vi skarva lite med någon annan väg, för på själva vårrusetdagen stänger de ju av en väg bland annat för att man ska kunna springa.


Ni andra som ska springa vårruset, hur tränar ni???
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)