2009-01-20 | 16:28:59

Förkyld

vaknade idag med ond hals och är jätterädd för att jag inte ska kunna träna imorgon. under dagens lopp har halsen faktiskt blivit bättre, har inte ont alls nu,, men temeperaturen har stigit lite (inte mycket men den kan ju vara på väg upp) så det är bara att hålla tummarna för att det bara är tillfälligt. har inte heller varit ute och promenerat idag eftersom jag inte ville göra det värre, har suttit hemma och frusit istället. Sitter just nu med raggsockor och tofflor på mig och kofta och fryser ändå. för att muntra upp mig själv har jag neonfärgade plastarmband på mig som tillverkades när makens fina sexåriga systerson var här i helgen.

jag fatatr int ehur jag blivit förkyld, jag som gjort allt för att inte bli det, handsprit är dagligt förekommande och när jag var på biblioteket bytte jag till och med plats när den jag satt mitt emot snörvlade (jag gick till ett annat rum, alltså inte bytte plats på ett otrevligt sätt) och jag har varit jättenoga med att äta massor av antioxidanter i form av grönsaker och bär och frukt. hela vintern har jag ätit massor av apelsiner, och varit ute i friska luften, men undvikit folksamlingar så mycket jag kunnat.

Bloggläsare, håll tummarna för att jag kan träna imorgon, kan jag inte det komemr jag att bli galen av rastlöshet, ni vet som ett sånt där tiger på zoo som går fram och tillbaka i sin bur. Nu har jag tagit till echinagard fast det får mig att må illa för att det var vad som fanns hemma (har hänt att jag kräkts av det med när jag varit sjuk). och så dricker jag massor av vatten och en hel del te för att spola bort alla bassilusker : )
1 Kommentarer
Lina:

Krya på dig!

...är sjuk jag med. Ont i halsen, öronen, bröstet, känner mig febrig. :(

Är supertrött men kan inte sova, är lite rädd att jag åkt på flunsan men "hoppas" att det bara är en dryg förkylning.



SUCK! Jag hatar att vara sjuk! :(

2009-01-20 | 18:07:40
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)