2009-06-02 | 17:33:17

Mycket har hänt

Tänk vad mycket det är som har hänt i mitt liv sen den här bloggen startades egentligen, och den har bara funnits i nästan 1,5 år....så mycket som kan hända på så kort tid både positivt och negativt, på den positiva listan:

  • Jag har gått ner 17 kg
  • Jag har flyttat till en lägenhet jag älskar i ett område jag älskar
  • Jag har skrivit färdigt min magisteruppsats, opponerat och fått veta att den ska bli godkänd, lite småpill och sen är 5 års studier + två extra år av uppsatsångest över.(LÄTTNAD)
  • Jag har blivit vän med T
  • jag har för första gången varit utom norden och överkommit det jag trodde var flygrädsla och flugit (jag har alltid undvikit det för att jag trott att jag varit flygrädd)

Negativt:
Att pappa och svärfar dog, såklart, det var och är fortfarande hemst, går inte att komma runt elelr komma ifrån, men så här efterhand har man lärt sig att leva med det.

även om jag är en person som genomgått flera jobbiga perioder så ser jag på det stora hela ljust på livet, det har jag alltid gjort. inom den närmaste framtiden ser jag mer viktnedgång, mssor av rolig träning och umgåsning med nära och kära och inom en inte alltför avlägsen framtid har jag goda förhoppnngar om att få arbeta med det jag är utbildad till. När jag fått ut min examen ska jag dessutom ha en examensfest har jag tänkt! jag sitter och gör lite rättningar som ska till innan uppsatsen ska in för arkivering, och det känns roligt, som sagt jag har pluggat sen 2002, skulle ha varit färdig 2007, men blev inte det, hade tänkt vara färdig 2008 men då dog min pappa och svärfar och nu, nu är jag i princip klar, bara några felstavningar , en mening att tillägga, nån punkt, en engelsk abstract...och sen är jag klar. Det är stort!

3 Kommentarer
Lina:

Jag tycker du är FANTASTISKT DUKTIG!!!

Kram på dig! :)

2009-06-02 | 17:57:24
URL: http://linasliv.blogg.se/
Lisa:

Du ska vara stolt över dig själv! Både uppsats och rejäl viktnedgång - bra jobbat!

2009-06-03 | 20:19:58
Mimmi:

Grattis till att uppsatsen och examen är klara.....

du är duktig!!!

2009-06-06 | 18:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)