2009-06-06 | 14:04:18

valpromenad! YIPPIE!!!!!!

imorgon är det dags för val, det är jag glad för, jag älskar att få gå till valurnan och göra det jag anser är en demokratisk och medborglig plikt. Förra parlamentsvalet röstade inte jag, jag gjorde det inte för att det inte kändes viktigt. jag röstade inte ens blankt. Numera vet jag bättre, två år med en uppsats om EU-information har gjort sitt. det är lite roligt för jag slår dagligen upp tidningar och hör på radio och får bekräftelse på en del slutsaser jag själv kommit fram till under uppsatsarbetet! känns skapligt skarpt av moig :D idag har jag varit duktig och gjort lite efterforskningar (dvs googlat) och bestämt mig för vem jag tänker rösta på indom det parti jag redan bestämt mig för. jag läste igenom en lista med partiets topp 20-lista på kandidater och bestämde mig för den som uttryckte sig mest som jag själv skulle ha gjort och verkade tycka samma frågor var mest viktiga. jag har fuskat lite, det kan erkännas, jag har inte läst igenom en massa andra partiers valprogram osv, det skulle jag egentligen ha velat göra, orsaken till att jag inte står som medlem i något parti är för att jag alltid vill ha valfriheten att ändra mig om jag skulle vilja :)

jag vill uppmana alla , oavsett vilket parti ni sympatiserar med (även om det går rakt emot mina egna åsikter) att gå och rösta, och har ni ingen aning om vem ni ska rösta på, så rösta blankt, men utnyttja er röst för bevarandet av demokratin.

och för att göra detta inlägget legitimt i vår blogg. jag röstar såklart i samband med en förbrännande långpromenad!!!! ; )
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)