2009-03-16 | 10:23:04

Hård helg

Å. fy fasiken! idag protesterar min mage å det vildaste mot helgens galna matliv. Min mamma fylklde 60 i helgen, så redan i fredags styrde jag kosan mot Dalarna för att hjälpa till med kalaset. Sen har helgen flytit på och varit jätterolig, en välbehövlig paus från uppsatskrivandet som fortsätter idag och imorgon för at sen vara över tills handledaren har sagt sitt. Intget har dock varit helt galet för mig:

kebab (utan sås men ändå) i fredags
gifflar, kakor, chips, paj, potatisallad och rostbiff, tårta i lördags
Rester från lördagen i söndags

Av någon anledning kommer det chips upp i skålarna hos mig varje helg nu känns det som, jag som annars nästan aldrig äter chips för att jag inte tycker att det är sååå jättegott, men nu har det varit ofta så det blev en sponatanöverenskommelse mellan maken och mig igår kväll att det inga chips blir på minst två månader i det här hushållet.

jag har träningsvärk också, har möblerat om hemma hos mamma och burit tunga kassar och passat upp på födelsedagsfirargäster, så lite motion blev det allt, men kanske inte tillräckligt för att rädda mig från viktuppgång till på torsdag.

Men det blev en jättelyckad fest, alla hade supertrevligt och det var kul att träffa kusinbarnen jag aldrig träffat (speciellt den ena såg ut som en kopia av hur hennes mor såg ut som liten) och mamma var jättenöjd.

men fiii fäään vad jag ätit. Tycker att det börjar bli lite väl många såna här måndagsinlägg nu och frossarhelger, gäller att ta sig i kragen och sätta stopp. Målet den här veckan blir att hålla sin pointsranson varje dag, även på helgen och att jag nästa måndag stolt kan skriva att jag brutit trenden!!!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)