2009-03-13 | 10:59:04

Rädda skogen


En skogig bild från hösten-08 Vet ej vad det är för bär på bilden.

Ni andra som liksom jag älskar att gå i skogen, glöm inte att gå in varje dag och rädda hotad skog gratis genom att klicka på en banner på Ett klick för skogen . De har fram till 19 mars på sig att rädda en skog som heter Verle, det behövs massor av  pengar för detta. Jag tycker att det är jätteviktigt att skog bevaras. Om de inte lyckas nå datumet med verle kommer pengarna att gå till att rädda annan skog.

För oss som tycker om att träna är skogen som ett naturligt gratisgym, med löpband i form av stigar och spår, tunga stenar och grenar man kan lyfta, man kan träna lår och stjärt genom att sitta på huk och plocka blåbär eller svamp, kliva över stock och sten. Bär och svamp är dessutom jättebra nyttig och gratis smalmat!!!

2 Kommentarer
Linda:

Det är så härligt att gå i skogen, jag saknar det när jag bor i stan numera... Är uppvuxen nära skog nämligen. Får leta upp närmaste skogen och njuta av en promenad där! =)



Tack för dina fina kommentarer i min blogg! Jag gillar med Enjoy your life-tavlan. Den påminner mig om att livet är något man ska uppskatta, dagligen. Man glömmer det ibland... och ja, glasskuleskinkor är det bästa! =D



Trevlig helg till både dig och Lina! =)

2009-03-13 | 13:24:04
URL: http://lindab.blogg.se/
Jenny:

Hej! Det är överblommade liljekonvalj som blir sådana röda bär. De är giftiga!

Lycka till med vikten!

Mvh

Jenny

2009-03-13 | 14:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)