2009-03-09 | 13:52:00

Snygga kurvor

Bara för att inte vara del i att främja smala kroppsidealet som det enda rätta (vilket varken jag och Lina står för) så vill jag tipsa om kurviga kvinnor som tycker om att vara kurviga och däremed också passar att vara det, människor som bör lyftas fram även på viktbloggar, för vikt handlar inte bara om att gå ner i vikt, utan att trivas med sig själv och sin vikt tycker jag. man ska vara hälsosam och må bra med sig själv, och det gäller att hitta nivån där man själv trivs.
Alla tjejerna i nedanstående länkar är jättefina som de är och behöver inte gå ner i vikt, de har hittat sin trivsel och sig själva. Själv passar jag inte att vara så tjocok som jag är och har varit, men jag passar inte heller att vara jättesmal, jag passar i en vikt och form som jag trivs med, och jag vet när jag når dit, för jag har varit där! jag vet att somliga säkert tycker att det är konstigt att skriva ett sånt här inlägg på en gå ner i vikt-blogg, men jag tycker att det är viktigt att tänka på detta, att det inte är fel att vara tjock eller smal så länge man själv trivs, och att man själv måste bestämma var och när och i vilken vikt man trivs, man ska inte låta något ideal göra det, eller låta någon annna göra det. man ska även tänka efter varför man inte trivs med den vikt man har om man inte gör det, annars så tror jag att en viktminskning kan utvecklas till att bli ohälsosam, om man inte har sina motiv klara för sig. jag tycker att man ska vara medveten om att det faktiskt är okej att trivas som man är också, även om man inte passar in i någon särskild mall!!!!


http://tjockisbloggen.wordpress.com


http://beyondsizes.wordpress.com/


http://www.kurvigheter.se/klara/

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)