2010-03-06 | 09:49:23

Vad har du för stil?


Anna i en 12-13 år yngre upplaga, MED stil!

Det här med klädstil intreserar mig mycket. jag har genom åren haft lite olika stil, men den har oftast varit lite egen. när jag var yngre och gick i högstadiet och gymnasiet så var det ett väldigt experimenterande, och jag pendlade mellan hippie-färgexplosion till punkrock osv, det var kreativt smink och kreativa frisyrer. Numera är jag tråkig och praktisk och känner att jag tappat stilen. jag behöver inspiration till hur man kan tänka kring sin stil och sina kläder egentligen, vad folk inspireras av. jag är inte ute efter att härma någons stil utan mer få inspiration till hur man kan tänka. när jag var inne i min hippie-period så hade jag ju ett koncept jag följde när jag letade kläder på UFF och myrorna och frälsis och HM...sen tillkom mer och mer nitar och läder, sminket gick från färgglatt och peacmärken och blommor i ansiktet till mera svarta kraftigt markerade ögon och knallröda läppar, kjolen gick från lång med volang till kort i läder och nätstrumbyxor, sandalerna byttes mot kängor. Sen pendlade det, gamla saker kom tillbaka, allt mixades.

jag har till Thina och Cecilia ställt frågor i deras blogg om stil, men kom på att det kanske finns fler därute som har lust att dela med sig av era stilar och inspiration, därför lägger jag även ut dessa frågor här i bloggen och hoppas att någon svarar, här i kommentar eller på er egen blogg, gärna med bilder då (i så fall kan ni väl länka i kommentar här?) 

Beskriv din stil

Hur skapades din stil på dig?

Vad hade du för stil innan?

Vilka detaljer är typiskt ”du”?

Hur ser din basgarderob ut?

Hur ”bygger” du din vardagsoutfit?

Hur klär du dig helst till fest?

Vad är dina tankar kring passform, hur framhäver du det du vill framhäva med hjälp av dina kläder?

Var hittar du inspiration till din stil?

Vem har du som smakråd?

Var shoppar du dina kläder och accesoarer?

Vilka material föredrar du? Vilka storlekar prövar du?


Min mardröm är att jag ska fortsätta vara praktisk och bara bli mer och mer praktisk ju mer småbarnsmamma jag blir, att jag ska klippa håret i en "lättskött" frisyr, alltid ha oömma kläder och fortsätta in på det spår gällande ostil som jag redan har börjat ge mig in på.

7 Kommentarer
Britt-Marie "Bim" Kullin:

Beskriv din stil:

Jeans, svart, och lite "rockig".



Hur skapades din stil på dig?:

Den har vuxit fram mer och mer under åren.



Vad hade du för stil innan?:

Jeans, och mer vardaglig.



Vilka detaljer är typiskt ”du”?:

Tajta jeans, bara svart, lite nitar.



Hur ser din basgarderob ut?:

Tajta jeans, svarta tajta toppar.



Hur ”bygger” du din vardagsoutfit?:

Samma jämt, jeans och svarta toppar.



Hur klär du dig helst till fest?:

Svarta jeans, svarta toppar med glitter och nitar på. Svarta kavajer.



Vad är dina tankar kring passform, hur framhäver du det du vill framhäva med hjälp av dina kläder?:

Är nöjd med min kropp, och gillar tajta kläder.



Var hittar du inspiration till din stil?:

Min dotter, affärer, bloggar, reklam.



Vem har du som smakråd?:

Min dotter. Alltid!



Var shoppar du dina kläder och accesoarer?: H&M, Gina Tricot, plus lite överallt.



Vilka material föredrar du? Vilka storlekar prövar du?:

Bomull, viscos.

36/38. Jeans 27/28.



2010-03-06 | 11:01:05
URL: http://bim.blogg.se/
lilykarin:

Beskriv din stil

Nästan bara klänning, långt stort hår, mycket smink, konstiga leggings och strumpbyxor, stora skor, allt köpt second hand



Hur skapades din stil på dig?

Slutade handla i affärer med nya kläder.



Vad hade du för stil innan?

Typ samma fast mindre utvecklad garderob + "nya" kläder = mer 50-tal kanske.



Vilka detaljer är typiskt ”du”?

Strasspiercingar & pärlor som jag har sytt fast i dreadsen.



Hur ser din basgarderob ut?

Inga basplagg...



Hur ”bygger” du din vardagsoutfit?

Tar på mig ngt jag känner för



Hur klär du dig helst till fest?

Ibland väldigt uppstyrt och ibland bara ganska. Stora klänningar och lösögonfransar och sånt



Vad är dina tankar kring passform, hur framhäver du det du vill framhäva med hjälp av dina kläder?

Tänker inte på sånt, tar på mig saker tills det blir en fin form på ngt sätt.



Var hittar du inspiration till din stil?

Har typ ingen eftersom jag bara handlar second hand och tar hem det som är fint..



Vem har du som smakråd?

Ingen eller min pojkvän kanske.



Var shoppar du dina kläder och accesoarer?

Second hand.



Vilka material föredrar du? Vilka storlekar prövar du?

Alla material är bra, köper det jag vill ha oavsett storlek. Funakr alltid med bälten eller att ha det på ngt annat sätt annars.

2010-03-06 | 11:11:19
URL: http://blog.lilyofthevalley.se/
Jis:

kolla nu i bloggen...

2010-03-07 | 18:51:45
URL: http://www.dressedtokill.bloggproffs.se
elina:

Beskriv din stil

Stilrent, snyggt, propert, svart, många lager, tunna material. sobert, enkelt, stilfullt.



Hur skapades din stil på dig?

Min stil skapades iom att jag hittade en outfit, av mina vanliga kläder, som var så snygg. sedan utvecklade jag den, köpte till lite nyckelplagg. jag växte in i min nya stil och kände mig mer hemma än någonsin!



Vad hade du för stil innan?

Hm.. mer vardaglig. lite "yngre" och inte alls lika klassiskt snyggt.



Vilka detaljer är typiskt ”du”?

kjol, många lager, svart, svart, svart. snyggt.



Hur ser din basgarderob ut?

haha, som ovan; svart, svart, svart, med några fantastiska små skönheter i färg, som pricken över i. klänningar i vackra färger och tunna material.



Hur ”bygger” du din vardagsoutfit?

Just nu när det är vinter blir det lager på lager. strumpbyxor, tights eller jeans. eller kjol. linne, tröja, kofta. allt i svart, såklart.



Hur klär du dig helst till fest?

sexigt och så snyggt att alla bara ramlar ihop när de ser mig! ;)



Vad är dina tankar kring passform, hur framhäver du det du vill framhäva med hjälp av dina kläder?

Jag framhäver det jag anser är mitt bästa drag; mitt axelparti, hals, nacke, nyckelben. sedan döljer jag mitt minst smickrande parti vilket är magen. lätt med kjolar med hög midja, eller en snygg kofta!



Var hittar du inspiration till din stil?

Modemagain (trodde aldrig att jag skulle läsa sådant!) och genom att titta på tjejer på stan! men mest går jag efter vad jag gillar och passar i.



Vem har du som smakråd?

oftast handlar jag ensam; så mig själv! annars ibland mitt ex eller min syster.



Var shoppar du dina kläder och accesoarer?

överallt! H&M hamnar jag ofta på, som alla andra. men jag gillar även att blanda upp med "finare" och dyrare plagg från andra butiker som topshop eller liknande.



Vilka material föredrar du? Vilka storlekar prövar du?

jag går inte efter material; jag går efter utseende på plagget. storlek 38 i klänningar utan stretch. storlek 40 i jackor och sådant som kräver att det får plats andra kläder under. Medium, för det mesta. Small i linnen och så!

2010-03-07 | 21:30:41
URL: http://www.tungviktaren.blogspot.com
Sandra:

Beskriv din stil = Ja, den är väl ganska vanlig. Vardagligt klär jag mig enkelt och bekvämt. Gärna leggings och en tunika. Till fest gillar jag klänning. Iofs tycker jag om mycket feminina kläder. Jeans är snygga om de sitter bra, annars vill jag hellre ha "kjoliga" kläder. Mysbrallor och liknande trivs jag bäst i hemma eller när jag bara vill klä på mig nåt snabbt.



Hur skapades din stil på dig? Tror att jag helt enkelt växt upp så. Har alltid försökt hittat någon mer häftig stil, men det har aldrig funkat så där jättebra. Hamnar ändå i samma fack, så småningom.



Vad hade du för stil innan? Hehe, MussePiggtröjor, mysoveraller, stickade tröjor med ankor på, ja ni vet sånt som mammor klädde på sig när man var barn =)



Vilka detaljer är typiskt ”du”? Min guldring som jag fick i 20-års present av min mormor. Örhängen. Glasögon. Men i klädväg vet jag inte. Iofs har jag en riktigt ful mössa som jag har använt under vinterhalvåret, i säkert 15 år.....



Hur ser din basgarderob ut? Just nu riktigt rörig. Men det är tunikor, tights, några finklänningar, enkla tröjor, bekväma mjukisbyxor, ett par jeans som jag inte använt på väldigt länge.



Hur ”bygger” du din vardagsoutfit? Har jag redan svarat på. Tight och tunika, typ. Det är bekvämt och snyggt.



Hur klär du dig helst till fest? Gärna en klänning som sagt, men blir ibland tunikor och tights där. Behöver verkligen utöka min garderob tror jag.



Vad är dina tankar kring passform, hur framhäver du det du vill framhäva med hjälp av dina kläder? Gillar lager på lager, speciellt den här årstiden. Vill att kläderna ska vara figursydda, men det får inte visa för mycket eftersom man har sina problemområden. För om det är för stort, ser man ju oftast ännu större ut.



Var hittar du inspiration till din stil? Jag gillar ju Oprah och där får man ibland råd och tips om hur man klär dig. Men oftast köper jag bara kläder jag gillar.



Vem har du som smakråd? Familj, sambo och vänner.



Var shoppar du dina kläder och accesoarer? Förut var det mest H&M, men nu gillar jag även Kapp AHL, Lindex m.m.



Vilka material föredrar du? Vilka storlekar prövar du? Gärna bomull, ylle, denim. Inte kläder som blir klistriga på en. Ja, just nu vet jag inte exakt vad jag har för storlek. Men minst Large iaf.

2010-03-08 | 18:26:51
Lina:

Beskriv din stil:

Enkel, vardaglig och bekväm. Hmm... låter som att jag lallar runt i mysbrallor men det gör jag inte. Jag har ingen "uttalad" stil.



Hur skapades din stil på dig?

Jag vill att kläderna ska se fina ut på mig och vara sköna & bekväma, det är väl så min stil har skapats. Att jag klär mig i det jag ser fin ut i & känner mig fin i! :)



Vad hade du för stil innan?

Ingen stil alls... haha!



Vilka detaljer är typiskt ”du”?

Svarta kläder... mycket svart som bas.



Hur ser din basgarderob ut?

Leggings, linnen, tunna toppar, tunikor - och svart, svart, svart!



Hur ”bygger” du din vardagsoutfit?

Jag använder det jag vill använda och känner är "jag" för dagen.



Hur klär du dig helst till fest?

Klänning! :)



Vad är dina tankar kring passform, hur framhäver du det du vill framhäva med hjälp av dina kläder?

Passform är viktigt för mig och inget får strama/sitta åt på "fel" ställe. Omlottklänningar funkar jättebra men empireskärningar funkar inte alls t.ex.



Var hittar du inspiration till din stil?

Jag hittar inspiration överallt! Klädkataloger, bloggar, modesajter, från vanligt folk!



Vem har du som smakråd?

Mig själv, mamma, min pojkvän.



Var shoppar du dina kläder och accesoarer?

Kläder shoppar jag helst på H&M, Åhléns och andra "basaffärer", Haléns & La Redoute + Ebay.

Accessoarer likadant, men kan hitta en del kul på t.ex. Kicks, Glitter & såna affärer också liksom på nätet, ASOS har mycket fint.



Vilka material föredrar du? Vilka storlekar prövar du?

Bomull och plagg med elastan, kläderna måste ha någon form av stretch för annars mår jag dåligt inifrån, hahaha.

Jag provar storlekar från M upp till 46/48 alt. XL.

2010-03-09 | 07:29:34
URL: http://linasliv.blogg.se/
Caroline:

Jag är så fräck så att jag kopierar din lista hoppas det är okej :) Ha en bra dag!!

2010-03-10 | 20:23:41
URL: http://carolin78.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)