2011-01-06 | 10:22:10

Före- och efterbilder - Bukplastik

Dags för nya bilder!
Det har nu gått 1 ½ månad sen min bukplastik så det kan ju vara kul (mest för mig själv) att se hur resultatet ändrar sig, även om jag fortfarande är långt ifrån slutresultatet. Jag är fortfarande svullen (jämfört med hur svullen jag var en vecka efter operationen) och vissa dagar är jag mer svullen än andra. Jag kan gå upp flera kilo på en dag i ren svullnad/vätska beroende på vad jag gör. Om jag t.ex. går & står mycket så märker jag att magen svullnar, ömmar och blir hård. Blåmärkena är helt borta och ärret ser ut att läka fint. Jag har fortfarande några småskorpor här och där och emellanåt kliar det fruktansvärt, men inte alls så mycket nu som tidigare. Naveln läker också jättefint även om den fortfarande är röd och "knölig". Allt har sin tid helt enkelt!

Vikt på operationsdagen: 68.6 kg
Vikt idag: 63 kg


2 Kommentarer
Therese:

Vilken skillnad! Har mätt magens omkrets nånting dessa gånger? Kan ju vara kul att mäta skillnaden.. :)

2011-01-06 | 15:42:01
URL: http://thereselilla.blogg.se/
charlie:

Wow fina resultat? Gjode dt ont? Fick du det genom staten? Hur e läkningen? Ångrar du dt?



Tacksam för svar



har gått ner nästan 55 kg o hoppas på o få igenom dt via staten

2011-03-17 | 11:31:40
URL: http://mscharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)