2011-03-21 | 18:53:56

Fisk i stora lass

Hur går det med ditt fiskprojekt, Anna?

Själv har jag ätit fisk igår, idag och även imorgon blir det fisk. Igår blev det laxfilé till middag, idag blev det panerad torsk till lunch och till middag gjorde jag fiskgratäng med torsk - som då också blir morgondagens lunch. Känns som att jag fyllt min fiskkvot rätt fint denna vecka...

Äter ni all form av fisk?
Det gör nämligen inte jag. Jag äter inte sill, (sur)strömming, gravad och kallrökt lax, rödspätta eller ål. Har säkert missat någon men just dom jag nyss nämnde går verkligen inte ner... Något jag däremot har gått och funderat på ett tag är makrill. Sån där på burk med tomat. Minns att jag åt det som liten men sen dess har jag nog inte ätit det, undrar varför. Har fått för mig att det är äckligt? Men jag ska nog köpa någon burk i veckan och testa på knäckemacka tänkte jag. Är det äckligt så... ja, då spottar jag väl ut!

Mums för fisk!
2 Kommentarer
Sofie:

Absolut ALL fisk glider ner för min strupe!

Allra helst surströmmingen och sillen ifall

jag får lov vara norrländsk och ärlig :D.

Laxen har alltid varit en höjdare, helst då

varmrökt med ägg i tillbehören.. Men tyvärr

har jag -ifall det är möjligt- förätit mig

på detta senaste två åren. Så nu letar mina

smaklökar efter den skarpare sillsmaken!

GIV MEG SOMMAR - med andra ord, nubbe och sill :D

2011-03-21 | 21:29:57
URL: http://fitnessguru.se/soppan
Linn:

Fisk är det bästa som finns att ha på tallriken tycker jag! Önskar att jag åt det ännu mer ofta :)

2011-08-01 | 14:59:25
URL: http://drivkraften.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)