2011-05-11 | 21:02:45

Att börja om och om och om och om...

jag har inte skrivit på länge, jag har försummat både bloggen och viktminskningsprojektet på senare tid och det är så jobbigt att komma igång igen, så svårt att hitta motivationen. Jag har hållityt på med vikten hela livet känns det som, och det har jag väl på sätt och vis, i minst 15 år har jag regelbundet börjat om och om och om med vikten, gått ner gått upp, gått ner gått upp och så en massa planer som aldrig blev något däremellan.

Just nu så går jag fortfarande upp och ner samma kilon som förut, påendlar mellan 78 och 80 hela tiden, och det positiva verkar ju vara att jag verkar ha hittat ett sätt att hålla vikten någorlunda, och jag vet att jag kan ta mig nedåt igen bara jag ger mig fasiken på det, men jag orkar ju inte. Jag har fått ett nytt jobb (som jag älskar, det är så roligt), jag jobbar kvar på mitt gamla (det nya är inte på så många timmar att det räcker) och jag har familjen och hemmet också (min fina fina härliga underbara familj och mitt jättestökiga hem), jag sover dåligt, jag dricker för mycket kaffe och jag försöker fixa allt så bra så bra och har ingen ork över till vikten. Men jag vill, jag vill något så fruktansvärt mycket ro det här i hamn! Jag måste sätta in tid till det, tid till träning, tid till planering, tid till matlagning. Jag behöver äta bättre för att orka med allt och jag vil träna. jag får ganska mycket vardagsmotion genom jobben plus att jag går och cyklar till och från dem och man får springa med en ettåring i huset kan jag säga. jag har startat ett projekt med en kompis som vi kallar "Minus fem kilo på 10 veckor" och hitills så har jag inte gått ner någonting och jag minns inte ens hur många veckor till jag har på mig, men jag kan ju inte låta henne vinna över mig...men då måste jag lägga på ett kol. Imorgon är det vårruset som gäller, ska jag låta det bli min nya kickoff in i resten av livet och få igång viktprojektet igen? någon som har något förslag på motivationshöjare?

Fiskprojektet går ganska dåligt just nu, jag har hitills i år ätit 117 portioner fisk, och ligger 13 back kan man säga, så jag måste äta igen dessa 13 samtidigt som jag kommer upp i full pott igen.


Det här blir min huvudsakliga träning i sommar!
1 Kommentarer
Lina:

Vad kul att se ett inlägg från dig! Jag har tänkt ringa så många gånger men det blir liksom inte av, jag glömmer bort, annat kommer emellan, jag somnar... haha.

Tips på motivationshöjare vore något, om jag hade några så skulle jag tipsa på stört! Men att läsa andras bloggar kan vara något, om man hittar någon härlig viktminskningsblogg/peppblogg man gillar! :)



Grattis till jobbet också! :D



Hoppas vi kan ses nåt snart, känns som vi sagt det hur länge som helst nu... ;)

Kram!

2011-05-12 | 06:37:11
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)